Google Internet Stats: statistiky pro marketéry na jednom místě

Tématicky se Google Internet Stats věnuje makroekonomickým datům, technologiím, spotřebitelským trendům a médiím. Mezi zdroje patří analytické společnosti (například: comScore, Nielsen, Forrester, PwC, eMarketer), média (BusinessWeek, The Economist, New York Magazine), organizace (Eurostat) i mediální agentury (Mindshare, ZenithOptimedia).

Šikovný nástroj (především pro marketéry a novináře) má všechny pozitivní atributy „á la Google“: elegantně jednoduchý na používání, přehledný, plný zajímavých dat, nechybí samozřejmě možnost hledání (škoda ovšem, že nelze lépe filtrovat – ocenili bychom alespoň jednoduchý časový filtr). Překvapuje nás ale to, že u jednotlivých statistik (resp. jejich „výcuců“) není odkaz na původní zdroj k jednoduchému dohledání originálních dat (což asi také nebude dlouhodobě vyhovat zdrojovým serverům).

Statistiky mohou přes jednoduchý formulář přidávat i sami uživatelé.

Google internet stats