Google experimentuje s novými formáty vyhledávací reklamy

„Text je užitečný, ale přesto je někdy efektivnější způsob jak získat informaci video nebo obrázek. Například pokud se budete chtít naučit kouzlelnický trik, je video, které vám ukáže jak na to, určitě nejlepší možnost.“ píše na oficiálním blogu Googlu Susan Wojcicki, VP Googlu pro Product Management.

A tak Google v několika amerických státech experimentuje s novým typem vyhledávací reklamy. Prostý text s popiskem už přece jen není ono, chce to něco nového. Jak dále Susan píše, „abychom vám poskytli lepší vyhledávání, vyvíjíme a testujeme celou řadu nových formátů vyhledávací reklamy“.

A jaké reklamy nás (možná) čekají?

Reklama s videem

Reklama s videem

Pokud vás zajímá, co dávají v kině, je určitě praktické mít trailer přímo u reklamy a nemuset si ho zvlášť hledat.

Reklama s několika odkazy

Reklama s více odkazy

I to se někdy může hodit, u některých stránek vám to ušetří práci s proklikáváním se přes homepage k obsahu, který potřebujete.

Reklama s mapou

Reklama s mapou

Asi netřeba komentovat. U obchodních řetězců vám mapa navíc umí ukázat všechny pobočky ve vašem okolí.

Reklama s mapou pro obchodní řetězce

Reklama s vyobrazením zboží

Reklama s vyobrazením zboží

Pokud sháníte něco určitého, nemusí být od věci mít možnost udělat si rychlý přehled o cenách a prodávaném zboží přímo z vyhledávače. Je ale pravda, že na nakupování existují přímo specializované vyhledávače pro porovnání zboží a jeho ceny.

Porovnávací reklamy

Porovnávací reklama

Google hodlá nabízet i srovnání různých produktů od různých poskytovatelů .

To je tedy seznam testovaných formátů vyhledávací reklamy, který Google prozatím zveřejnil. Bude jich ale určitě víc, protože, jak píše Susan Wojcicki v závěru svého blogpostu, „budeme neustále zkoušet nové věci, dokud neobjevíme ty dokonalé reklamy, které pro vás zkvalitní naše vyhledávání.“ Nechme se tedy překvapit, co nám Google nakonec přinese.