Google denně řeší až půl miliardy úplně nových vyhledávacích dotazů

Při tom, jak dlouho už vyhledávač Google funguje a kolik informací a uživatelů jím prošlo, by člověk předpokládal, že se toho v něm už nemůže objevovat mnoho nového. To je ovšem chyba lávky. Z vyhledávacích dotazů, které jsou zadány každý den, je totiž asi 15 procent úplně nových, které Google nikdy předtím nedostal.

Google měsíčně obsluhuje kolem 100 miliard vyhledávacích dotazů ze všech koutů světa a v mnoha různých jazycích. Aby na ně dokázal reagovat rychle, má databázi webu, tzv. index, ze které čerpá informace pro poskytování výsledků vyhledávání. Aby tuto databázi dokázal udržovat, musí roboti Googlu bez přestávky procházet web a hledat, co je na něm nového, co zmizelo a co se pouze změnilo. Denně takto Google prochází a indexuje až 20 miliard stránek.

I to je ovšem zlomek skutečné velikosti webu. Google uvádí, že na internetu našli jeho roboti kolem 30 bilionů unikátních adres, tedy unikátních webů, aplikací a dalších objektů napojených do celosvětové sítě. K tomu všemu je v neustálém pohybu jak internet, tak celá lidská společnost, která s každým novým dnem řeší nové problémy, úkoly a události a k tomu všemu její nemalá část Google používá. Není proto divu, že se vyvíjí i to, co na internetu lidé hledají.

V interview pro Bloomberg přiznává vedoucí designer vyhledávání Googlu John Wiley, že kolem 15 procent vyhledávacích dotazů zadaných každý den jsou pro společnost úplně nové, takové, na které ještě nikdy předtím nemusela reagovat. V závislosti na tom, z jakého základu má na mysli oněch 15 procent, to může znamenat až půl miliardy zcela nových vyhledávacích dotazů každý den. (Oněch 15 procent může být z celkového objemu dotazů, nezávisle na tom, že se některé v daný den opakují, může tím ale mít na mysli také 15 procent z počtu unikátních dotazů, do kterého jsou opakující se dotazy započítány pouze jednou. Ve druhém případě by počet nových dotazů byl podstatně nižší, stále ale ohromný.)

Pro Google tento každodenní posun ve vyhledávání, který podle Wileyho existuje dlouhodobě již od počátků společnosti na vytrvale neměnné průměrné patnáctiprocentní úrovni, znamená neustálou výzvu v poskytování relevantních výsledků.

Total
0
Shares
Další články