Geolokační reklama: nízká vybavitelnost, maximální účinnost

Služby spojené s určováním lokace už dnes zvládají všechno od navigace a map, přes hledání přátel nebo výhodných obchodních nabídek, až po sdílení informací o vlastním pohybu. A tím vším se proplétá i nemálo reklamy. Více než čtvrtina mobilních Američanů někdy využila lokační služby a deset procent z nich tak činí pravidelně každý týden. V rámci cílové skupiny jsou pak výsledky ještě příznivější. Ve skupině od 25 do 34 let je používá každý týden 22 procent lidí. Vůbec nejvíc je jich ovšem mezi uživateli iPhone – 66 procent.

Jak si uživatelé všímají reklamy (podle věku a činnosti)

To je sice hezký přehled, ale ještě mnohem zajímavější jsou zjištění o účinnosti tohoto typu reklamy. Uživatelé totiž vykazují až překvapivě nízkou schopnost si jí vybavit – alespoň v polovině případů si jí všimlo jen 9 procent lidí. Přitom u mobilního surfování obecně to bylo 35 procent a v případě mobilního vyhledávání 25 procent lidí. To však může znamenat leccos, třeba i to, že je geolokační reklama prostě dobře adaptovaná a tak mnohdy ani není jako reklama vnímána. Navíc zároveň vykazuje velice vysokou účinnost.

Nejčastější způsoby využití lokačních služeb

Z těch, kdo reklamu zaregistrovali, totiž plných 48 procent aktivně zareagovalo, což je jednoznačně nejvíc ze sledovaných skupin. Třeba v případě SMS reklamy činila míra aktivních uživatelů 37 procent a u návštěvníků mobilního internetu jen 28 procent. Za hlavní důvod takto vysokého skóre je považována především vysoká míra relevance. „Uživatelé věří, že jim lokační služby nabízejí velké výhody ve funkčnosti a relevanci. Velká míra osvojení a docenění těchto služeb otevírá obrovské nové příležitosti pro značky a agentury,“ vysvětlil to Peter Johnson ze společnosti MMA.

Via eMarketer