Filmová studia: Google zodpovídá za 80 procent návštěv pirátských stránek

Google nedávno zveřejnil svůj přístup k ochraně autorských práv. Reakce na sebe nenechala dlouho čekat. Filmaři reagovali studií, ve které Google označili za nejoblíbenějším nástrojem pirátů pro hledání nelegálního obsahu.

Google se sice aktivně hájí, že proti porušování autorských práv svými uživateli bojuje, podle organizací sdružujících držitele takových práv ale příliš málo. Jen týden po tom, co Google na svou obhajobu vydal rozsáhlý dokument, ve tkeréms eznamuje se svým tažením na ochranu autorských práv, se ozvala i druhá strana rozepře.

The Motion Picture Association of America, zkráceně MPAA, je svaz držitelů autorských práv k filmům a televizní tvorbě. Spolu s RIAA (obdobný svaz nahrávacího průmyslu) je jedním z nejaktivnějších bojovníků proti porušování autorských práv na půdě Spojených států amerických.

Právě MPAA vydalo jen týden po dokumentu Googlu studii provedenou společností Compete, ve které předkládá důkazy, že Google pro ochranu jejich práv nedělá dost. Posuďte sami, čeho se MPAA dopátrala na základě ankety mezi tísícovkou respondentů:

  • Google měl na svědomí zprostředkování (referral) 82 procent návštěv serverů, které nabízejí pirátský obsah
  • 74 procent pirátů uvádělo, že díky vyhledávačům objevili stránky, které nelegální obsah nabízí
  • 56 procent hledání, díky kterým nalezli uživatelé nelegální obsah, obsahovalo jen běžná klíčová slova (například název filmu) a nevypovídalo o přímém vyhledávání pirátského obsahu

Na tiskové konferenci ke studii se vyjádřil i Chris Dodd, předseda asociace. Jeho slova nabádala Google k tomu, aby upravil svůj algoritmus.

“Upravit jej tak, aby to něco doopravdy změnilo, by byl správný krok,” doplnila předsedu tisková mluvčí asociace. “Chceme pokračovat v diskuzi o dobrovolných opatřeních, které by bylo možné přijmout.”

Google v minulosti upravil svůj algoritmus tak, aby stránky, u nichž často dostává upozornění na nelegální obsah, byly ve výsledcích níž. Compete ovšem tvrdí, že ani podle pravidelné zprávy Googlu se v důsledku této změny počet zprostředkovaných návštěv na stránky s nelegálním obsahem nesnížil.

S pirátskými stránkami lze ale zacházet kreativně. Netflix se například tento týden přiznal, že sleduje torrenty a další pirátská překladiště, a podle popularity jednotlivých seriálů upravuje nabídku ve svém streamu.

Obrázek via Wikimedia Commons

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Selfpromo: Co všechno se mohlo koupit místo přihlášek na Cannes Lions

Letos agentury z celého světa do Cannes Lions poslaly rekordních 35 765 přihlášek a pořadatelům tak poslali poměrně sympatických 18,5 milionu eur. Kreativní amsterdamské duo Michael & Sharif vytvořilo microsite, ve které hledá odpověď na to, co všechno by se s tolika penězi dalo dělat. Jasně, je to trochu levné, ale jako agenturní selfpromo je to geniální!
Přečtěte si více

Video dne: Dove Real Beauty Sketches

Kreativci z Ogilvy Toronto najali kriminálního portrétistu, aby v kampani pro Dove nakreslil dva portréty sedmi žen. Jeden portrét podle vlastního popisu ženy samotné a druhý portrét podle popisu náhodného cizího člověka. Výsledek je samozřejmě dramaticky rozdílný a dokumentující video perfektní.