Do Not Track v prohlížečích budou některé weby ignorovat

Plány Microsoftu na zabudování funkce Do Not Track do prohlížeče Internet Explorer 10 utrpěly závažnou trhlinu. Digital Advertising Alliance, organizace sdružující přes 5000 velkých inzerentů a dalších subjektů z oblasti reklamy, vydala prohlášení, podle kterého weby nemusí brát na funkci Do No Track zřetel.

Funkce Do Not Track, kterou se do Internet Exploreru 10 rozhodl Microsoft zavést plošně, protože jeho průzkumy napovídaly, že o ni stojí 75 procent jeho uživatelů, má namále. Microsoft se při její implementaci odchýlil od původní vize společnosti Mozilla, která se standardem přišla, což vyvolalo nevoli i mezi některými zástupci technologické obce. To by ale nebylo to nejhorší…

Plošné zavedení v Internet Exploreru se totiž rozhodla ignorovat DAA, Digital Advertising Alliance, jedna z nejvlivnějších amerických organizací sdružujících inzerenty. Majitelům webů včera doporučila, aby na záhlaví Do Not Track, které má omezit sběr dat o aktivitě uživatelů, nebrali ohled. A to nejen pro Internet Explorer, ale ani pro jiné prohlížeče. DAA dokonce webmasterům u samoregulačních reklamních orgánů zařídila, že za ignorování standardu nebudou nijak trestáni.

Do Not Track je řešení, které pro snížení objemu sledování uživatelů představila počátkem roku 2011 Mozilla. Pomocí speciálního záhlaví má prohlížeč upozornit stránky v případě, že si daný uživatel nepřeje být sledován – ať už pro účely marketingové nebo jakékoliv jiné. DAA se nicméně nelíbí rozhodnutí, aby prohlížeče měly automaticky pro všechny uživatele nastaveno, že nechtějí být sledováni, byť s možností vypnutí funkce (tzv. opt-out). Organizace proto v současnosti považuje za jediný přiměřený standard ochrany uživatelů svoje vlastní pravidla DAA Principles, vynucovaná mj. rozhodnutími organizací The Council of Better Business Bureaus a Direct Marketing Association.

Via ZDNet

 

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Apple představil hospodářské výsledky, poprvé od roku 2003 se mu meziročně snížil zisk

Applu se sice o přes veškeré spekulace podařilo zvýšit příjmy a pozitivně prolomit odhady analytiků, na meziroční zachování výše zisku to ale nestačilo. Díky zvyšujícím se nákladům se společnosti zisk na akcii snížil o 18 procent. Naopak se výrazně dařilo iPadům, kterých se prodalo o dvě třetiny víc než o rok dříve, a zvyšovaly se i prodeje iPhonů.