Do Bit.ly tečou další investice, hledá nové cesty k zisku

Když v prosinci loňského roku přestal bit.ly být defaultním zkracovačem URL pro Twitter, málokdo asi předpokládal, že služba bude nadále solidním tempem růst. To se ale stalo a ze 3,4 miliardy dešifrovaných bit.ly odkazů před pouhými šesti měsíci se současné statistiky vyšplhaly na více než 6 miliard, tedy 200 milionů odkazů každý den.

Po třech vlnách investic od roku 2008, ve kterých Bit.ly získal dvakrát 1,5 milionu a jednou dva miliony dolarů (naposledy v únoru tohoto roku 1,5 milionu), přišlo Series B financování, ve kterém se kapitál společnosti rozrostl o dalších 10 milionů. Proč? Aby Bit.ly mohl nadále experimentovat se způsoby, jak dosáhnout zisku. Protože ačkoli to možná na první pohled nevypadá, služba má k ziskovosti docela dobrý potenciál hned v několika možných směrech.

Denní počet dekódovaných odkazů bit.ly

Klíčem k úspěchu na poli zpeněžení služby by mohly být v první řadě placené profesinální účty. Ty Bit.ly již začal prodávat a v současnosti mu tak plynou první peníze od asi 3000 společností a tisícovky dalších uživatelů.

Data, data, data

Vůbec hlavním lákadlem ale budou data, která má bit.ly k dispozici o sdílení. Základní představu získáte, pokud do prohlížeče vložíte jakýkoli bit.ly odkaz a na jeho konec připíšete znaménko „+“. Kromě počtu kliknutí na odkaz získáte také seznam míst, kde se odkaz objevil, odkud jsou lidé na něj klikající či kolikrát se link ve svojí nezkrácené podobě objevil v diskuzích na Facebooku a Twitteru.

Co všechno se dá s těmito daty dělat? Je toho hodně. NY Times prý ve spolupráci se službou připravují nový sociální agregátor zpráv založený na statistikách zkracovače. Jmenovat by se měl News.me. To je ale jen první vlaštovka, opravdové možnosti se ukáží až časem. S tím, jak bude víc a víc společností zjišťovat, k čemu jim tento typ dat může být prospěšný.

Bit.ly má v současnosti 17 zaměstnanců.

Via TC