Díky nové funkci Google AdWords se před vámi spotřebitel neschová

Nápad stojí na jednoduché myšlence, a to že jistá část návštěvníků obchodních stránek si zboží nekoupí okamžitě, ale uloží si zmínku o vás do paměti s tím, že se později možná ještě vrátí. A tady nastává problém, protože většina z nich na vás v tu samou chvíli zapomene, na stránku znovu nezavítají a žádné prodeje se nekonají.

Remarketing je způsob, jak oslovit tuto skupinu spotřebitelů. Google jej uplynulý rok pilně testoval, aby mohl nyní být oficiálně uveden v život. Stačí do stránky, jejíž návštěvníky chcete sledovat, implementovat speciální kód, který vám každého příchozího uloží. Až přijde čas, vytvoříte reklamu na míru, tu nahodíte do distribuční sítě a zvolíte, že se má zobrazovat všem uživatelům, které jste na vybrané stránce ve zvoleném období zaznamenali. Jednoduché, ne?

Samozřejmě tu je podmínkou, aby Google byl schopen návštěvníky dané stránky zaznamenat. Ideálním adeptem jsou tak vaše vlastní webovky, které jsou pod vaší přímou kontrolou, či třeba firemní kanál na YouTube, ke kterému má přímý přístup Google.

 

Možností využití je celá řada

Funkce přijde vhod třeba cestovním kancelářím, když se těsně před počátkem sezóny rozhodnou přistoupit ke zlevňování nevyprodaných zájezdů. Mnoho potenciálních zájemců mohla odradit právě vyšší cena, když nabídku prohlíželi naposledy, a za zlevněnou cenu si zájezd koupí.

Podle stejného principu se může hodit i u sportovních utkání, koncertů či jiných společenských akcí, a vůbec všech jednorázových slev a výprodejů. Připomínací nabídka, kterou vlastně remarketing je, může navíc u specifických typů služeb a zboží oslovit některé skupiny zákazníků i beze změn ceny. Jako příklad poslouží zboží luxusní, zbytné, jehož nákupu se zákazník poprvé ubránil, ale při dostatečné „připomínací kampani“ nakonec podlehne.

 

Co na to spotřebitel?

Je to samozřejmě otázka, jak na takovou „připomínací kampaň“ bude spotřebitel reagovat. Ačkoliv v některých případech za připomenutí nabídky bude vděčný, především ve chvíli kdy je taková nabídka oproti té původní zvýhodněná, či kdy na ni prostě zapomněl, ačkoliv ho zaujala, stane se i pravý opak. Pokud bude na nabídku neustále narážet, ať se na internetu hne kamkoliv (Google je svou distribuční sítí je schopen oslovit asi 80% světových uživatelů internetu), může ho to začít obtěžovat, a na jeho vztah k inzerentovi a jím poskytovaným službám to bude mít vliv čistě negativní. Proto je potřeba vhodnost situace zodpovědně zvážit, a remarketing využít v těch chvílích, kdy je skutečně optimálním řešením.

Via GoogleBlog