Čuprův Rohlík má nového silného soupeře. Rockaway konečně spustilo Kolonial.cz

Společnost E-commerce Holding, spoluvlastněná investiční skupinou Rockaway a Czech Media Invest, po měsících přípravy ve čtvrtek oficiálně zahájila provoz internetového obchodu s potravinami Kolonial.cz. Projekt je zatím v testovací fázi a během prvního měsíce zákazníci za rozvoz neplatí. Objednávky doručuje na druhý den.

Společnost E-commerce Holding, spoluvlastněná investiční skupinou Rockaway a Czech Media Invest, po měsících přípravy ve čtvrtek oficiálně zahájila provoz internetového obchodu s potravinami Kolonial.cz. Projekt je zatím v testovací fázi a během prvního měsíce zákazníci za rozvoz neplatí. Objednávky doručuje na druhý den.

Kolonial se svou marketingovou stránkou snaží navázat na tradici prvorepublikových obchodů. Pomocí nasbíraných dat o nakupujících chce navázat osobní kontakt a přístup k lidem. Podobně, jako když prodavač v obchodě znal své zákazníky, jejich pravidelné nákupy a uměl jim poradit.

Služba zatím rozváží jenom v Praze a jejím blízkém okolí. „V následujících týdnech začneme testovat rozvoz do města, které je dál od našeho centrálního skladu, abychom si otestovali logistiku,“ vysvětluje plány Petr Vyhnálek, šéf Kolonialu. Na základě vybraných modelů pak spustí rozvoz do dalších měst.

Prozatím se doručování objednávek testuje na dvouhodinové okno. Před příjezdem příručího obdrží zákazník SMS upřesňující konkrétní čas v rozmezí dvaceti minut. Do budoucna slibuje zlepšení.

Zaměřeno na automatické objednávky

Průměrná česká rodina podle společnosti nakupuje celoročně 150 produktů. Kolonial v téhle oblasti vidí příležitost a chce se zaměřit na pravidelně se opakující automatické objednávky potravin, které zákazník nemusí každý týden vyplňovat.

Spoléhá přitom na více než 120 dodavatelů. „Funguje to tak, že čerstvé zboží nedržíme na skladě, výrobce nám ho dováží až na základě objednávky a putuje rovnou k zákazníkovi. Takže zboží je na cestě jen několik hodin, oproti realitě kamenných prodejen, kdy to mohou být i dny,“ říká Petr Vyhnálek.

Vymezení proti Čuprově Rohlik.cz? V nabídce Čerstvé je kategorie pouze Chléb, rohlíky chybí...
Vymezení proti Čuprově Rohlik.cz? V nabídce Čerstvé je kategorie pouze Chléb, rohlíky chybí…

E-commerce Holding se tak vedle Tesca, Rohlíku a Košíku stal čtvrtou společností v České republice s online rozvozem potravin. Firma chce při prodeji využít své zkušenosti z ostatních 16 e-shopů, které vlastní, ať již v oblasti logistiky nebo technologického zázemí. Zároveň již má zákaznickou databázi s třemi miliony uživatelů.

„Může se stát, že během první fáze budeme využívat produkty našich ostatních společností, například jako promo nebo dárek. Možností je spousta,“ říká Petr Vyhnálek. Chce se tak odlišit od konkurence a proto další podrobnosti neprozradil.

Miliardový obrat do dvou let

Trh s potravinami v České republice tvoří více než 500 miliard korun ročně, online přitom zahrnuje jen 1,5 miliardy. V nejbližších letech je očekávaný několikanásobný nárůst tohoto podílu.

Cílem Kolonialu je v druhém roce získat obrat přes miliardu korun, během prvního roku se chce zaměřit hlavně na rozběh. Plánovaný obrat celého holdingu je v horizontu pěti let převyšuje 15 miliard.

„Dosáhnout toho chceme pomocí expanze do celého regionu, ne jen v České republice, a to až již formou vlastního růstu nebo akvizic,“ řekl pro portál tyinternety Jan Jírovec, CEO E-commerce Holdingu. Poslední velkou akvizicí může být údajný odkup firmy CZC.cz.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Infografika: Jak Google vydělává na reklamě

Googlu se sice hospodářsky ve třetím čtvrtletí moc nedařilo, i tak ale zůstává jednou z největších a nejúspěšnějších společností světa. Jeho reklamní obchodní model je jedním z nejlépe fungujících na světě, a tak není od věci se na něj podívat trochu detailněji. Na čem Google vydělává nejvíc?
Přečtěte si více

TOP virály týdne: Danny, Usher, Steve a Nicky

V pátek probíhal Startup Summit, takže na virály bohužel nebyl čas. Připravit se o ně ale prostě nemůžeme, i když to znamená narušit zaběhlé pořádky a místo pátku jim věnovat pondělí. Minulý týden bodoval hlavně neuvěřitelný Danny MacAskill z Red Bullu, Usher pro Samsung, Ashton Kutcher jako Steve Jobs a na závěr nás dorazilo dojemné povzdechnutí Nicky Tučkové.