Crowdfunding v podání americké vlády. Na Kickstarteru vybírá peníze na záchranu skafandru

Skafandr Neila Armstronga, ve kterém vkročil jako první člověk na Měsíc, překvapivě není ve stavu, v jakém by si zasloužil být. Leží v depozitáři muzea, které nemá peníze na jeho konzervaci, a tak se v podstatě postupně rozpadá. I proto nemůže být vystaven. Nyní americká instituce vybírá na Kickstarteru peníze na jeho záchranu.

Komunitní financování nemusí být vůbec cizí ani státním institucím. Dokazuje to aktuální případ, ve kterém se americká vládní organizace snaží vybrat peníze na záchranu skafandru prvního muže na Měsíci, Neila Armstronga. A zdá se, že tento projekt bude více než úspěšný – požadovaná částka je totiž půl milionu dolarů, v době psaní tohoto textu již bylo vybráno přes 600 000 dolarů a do konce kampaně zbývalo 16 dní.

2006-11302hCrowdfundingovou kampaň vede Smithsonian Institution, což je americká vládní organizace, která sdružuje devatenáct muzeí a galerií, Národní zoologickou zahradu ve Washingtonu a devět výzkumných ústavů. Součástí intituce je i Air and Space museum, které se jako většina muzeí sdružených pod Smithonian nachází rovněž ve Washingtonu. Muzeum je přístupné veřejnosti zdarma a tak se musí po penězích na svůj provoz a uchovávání cenných předmětů shánět různými způsoby.

Ve Smithsonian se tentokrát rozhodli premiérově vyzkoušet crowdfunding. A zdá se, že hned napoprvé to bude veliký úspěch. Mimo jiné i proto, že si kampaň získala pozornost médií a také díky tomu, že se Smithsonian může pochlubit celkem více než šesti miliony příznivců na svých všemožných profilech na sociálních sítích. Je spíš otázkou, o kolik se jí  nakonec povede cíl překročit a na jaké účely případné peníze navíc Smithonian využije.

Skafandr Neila Armstronga bude tedy s největší pravděpodobností zachráněn. Bude podroben zkoumání, případná poškození, která nevznikla při jeho používání, budou opravena. Následně dojde ke konzervaci jeho stavu a pak bude moci být konečně vystaven právě v Air and Space Museum. Přispět k tomu můžete i vy.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Jak začala facebooková válka o news feed

Když se mluví o hrozbách pro Facebook, obvykle padají termíny jako příjmy z reklamy, přechod na mobilní telefony nebo konkurence jiných sítí. Jenže s tím, jak za sebou Facebook nechal hranici miliardy uživatelů a v online marketingu se stal standardem, leží jedna velká hrozba přímo v jeho srdci. Je jí přecpaný news feed, který je stále častěji zdrojem kritiky a frustrace.