comScore: Měření úspěšnosti reklam podle prokliků zvoní hrana

Vyplývá to z výzkumu comScore provedeného ve spolupráci s agenturou Starcom USA.

Ještě horší než nepříznivé hodnocení úspěšnosti reklamy podle počtu prokliků je fakt, že z oněch 16% klikajících je polovina, tedy 8% všech návštěvníků internetu v USA, zodpovědná za 85% všech prokliků. Pro srovnání, ještě před rokem vyprodukovalo 16% uživatelů 80% celkového počtu prokliků.

„Marketingoví specialisté, kteří optimalizují svou kampaň výhradně podle počtu kliknutí nepřiznávají žádný potenciál 84% uživatelů Internetu, kteří na displej reklamu prostě neklikají,“ říká k průzkumu Linda Anderson, viceprezidentka comScore pro marketingová řešení. „To je přesně jádro problému; jak ukázal náš jiný výzkum, i reklama, na kterou uživatel neklikne, může mít na jeho spotřební chování vliv.“

Odklon k novému hodnocení displej reklam

Toto tvrzení podporují i data ze zmíněného průzkumu comScore publikovaného v červnu, podle kterého každý pátý zákazník vystavený displej reklamě později hledal inzerovanou značku, a celá jedna třetina navštívila stránky inzerenta. Uživatelé vystavení displej reklamě navíc v průměru na internetu utrácejí o 10% více, a větší část jejich peněz jde do kapsy právě inzerujícícím subjektům.

Citujme zprávu comScore: Výsledkem je, že důvtipní marketingoví specialisté se přiklánějí k hodnocení toho, jaký vliv mají reklamy – ať už na ně někdo kliknul, nebo ne – na chování spotřebitelů. Hodnocení online reklamy se tak začíná pomalu přibližovat tomu, jak je už po desetiletí hodnocena tradiční reklama.

„Kliknutí nic neznamená, nepřinese žádný příjem, ani nevylepší dobrou pověst značky. Online reklama každé společnosti má nějaký cíl, a tím cílem určitě není počet kliknutí, ať už sebevyšší,“ shrnuje John Lowell, ředitel pro výzkum a analytiku společnosti Starcom. „Nezávisle na tom, jestli spotřebitel na reklamu kliknul, je klíčové vyhodnotit vliv, jaký reklama měla na jeho způsob myšlení, na jeho pocity – možná díky ní udělal něco, co by jinak neudělal.“