Co o nás říkají místa, která navštěvujeme? Docela dost

JiWire je společnost zabývající se mobilní reklamou cílenou podle lokace. Specializuje se především na analýzu a interpretaci dat získaných z údajů o mobilním wi-fi připojení jednotlivých uživatelů. Její poslední studie si dala za cíl určit spojitost mezi nejčastěji navštěvovanými místy a demografickými či sociálními ukazateli jejich návštěvníků. A zdá se, že podle kombinace oblíbených lokací lze například poměrně spolehlivě určit pohlaví, rodinný stav či odhadnout, na jaká místa se vydáte příště.

Obě pohlaví se sice obvykle pohybují po podobných trasách, liší se však frekvencí. Zatímco první místo u obou obsadila restaurační zařízení, častěji si jejich návštěvu dopřávají ženy – alespoň jednou za měsíc jí venku 65 % žen, ale pouze 46 % mužů. Na druhém místě se již pořadí rozchází a začínají se objevovat staré dobré stereotypy. Pány najdete nejčastěji v opravně aut, ženy pak v salónech krásy. Poněkud překvapivě se na třetím místě následně salóny krásy objevují u mužů, zatímco u žen dominují realitní kanceláře.

Zajímá vás například, jak poznáte typickou matku podle míst, kde se pohybuje s připojeným wi-fi zařízením? Snadno. Nejčastěji by se měla vyskytovat v supermarketech, obchodních domech, zoo, bankách, salónech krásy a čistírnách oblečení.

Tento proces lze i obrátit – podle navštívených míst je možné odhadnout, kde se bude daná osoba dále pohybovat. Například lidé, kteří chodí do kaváren, ze 79 % rovněž navštěvují restaurace, z 58 % nakupují v bytových potřebách, 33 % z nich se občas zastaví v místním supermarketu, 24 % si rádo dopřeje v podniku mexické jídlo a 17 % je návštěvníkem obchodů s elektronikou.

Tyto a další údaje mohou být užitečné firmám, kterým se díky nim nabízí slibný reklamní potenciál a možnost zaměřit vhodnou skupinu uživatelů. Zároveň mají jasně specifikované lokace, kde se takto vybraní uživatelé nejčastěji pohybují. Další informace lze získat na stránkách JiWire nebo ve vytvořené infografice.