CityMaps, užitečné městské mapy firemních značek

Může se to zdát jen jako zábavná novinka, ale už teď se ukazuje, že je zároveň docela užitečná. Především pro milovníky nákupů, restaurací nebo kaváren.

Newyorský startup CityMaps zaměřený na sociální mapování spustil mobilní aplikaci, kde jsou vybraná americká města vizualizovaná převážně s pomocí míst pro nákupy nebo zábavu, spíše než podle názvů ulic nebo památek. Lidé tak mohou naplánovat svou cestu městem tak, aby neminuli žádný ze svých oblíbených obchodů a nákupy pak zakončili třeba občerstvením ve Starbucks. Nadneseně řečeno, mapa vlastně přemění město v jedno velké nákupní centrum.

Mapy jsou interaktivní, takže uživatelům umožňují nahlédnout do Twitter streamu daných značek a zjistit si jejich reference nebo slevové nabídky. Zajímavé je, že samotný zakladatel CityMaps Elliot Cohen si myslel, že se tyto mapy stanou především pomůckou pro realitní kanceláře. Překvapivě je ale začali využívat jak místní, tak turisté, kteří se chtějí v daném městě pohybovat jen v oblastech, kde to žije.

Už nějakou dobu byly mapy dostupné pouze na webové platformě v betě, ale tento měsíc spustil startup svou mobilní aplikaci. V tuto chvíli jsou mapy dostupné pouze pro již zmíněný New York, San Francisco a Austin.

Via BI