Čínské prodeje přes internet letos poprvé překonají USA

Čínská ekonomika roste jako z vody a spolu s ní raketově stoupá i objem elektronického nakupování. Více než 242 milionů Číňanů nakupujících přes web letos podle odhadů zařídí, že čínské online nakupování dosáhne co do svého objemu poprvé na globální první příčku.

I díky své velikosti bylo doposud rájem elektronického nakupování území Spojených států amerických. Zdejších přibližně 170 milionů online nakupujících v součtu v roce 2012 nakoupilo přes internet zboží za 209 miliard dolarů a drželo si tak první příčku před druhou Čínou, která dosáhla na 194 miliard dolarů.

V roce 2013 se ale situace obrátí. Oba rivalové budou růst, Čína ale o notný kus rychleji. Není se co divit, trh ve Spojených státech je mnohem nasycenější než ten čínský. I proto nepřekvapí odhad od giganta čínského online trhu společnosti Alibaba, že zatímco Spojené státy dosáhnou v roce 2013 na celkový objem online nakupování 230 miliard dolarů, Čína se vyšplhá na 265 miliard a poskočí globálně na první příčku. Do roku 2015 by čínskému online trhu nemělo mnoho chybět do objemu půl bilionu dolarů, zatímco USA do té doby zhruba dotáhnou letošní objem čínského obchodování.

Více informací o tom, jak Číňané k online nakupování přistupují, jak si pomáhají při rozhodování, kde a co nejčastěji nakupují a proč se bojí nakupovat ti, kteří nenakupují, najdete v infografice od Alibaba Group:

Via RW

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Cannes Lions: top 8 kampaní, ze kterých se učit

Letos to bylo naposledy, co jsme se na vyhlašování Cannes Lions nebyli zajet podívat osobně. Příště si tenhle svátek všeho reklamního už ujít nenecháme v žádném případě - v žádném! Doufám.. Oscary reklamního průmyslu jsme celý minulý týden sledovali alespoň na Twitteru, na Facebooku a prostřednictvím blogů. A pokud vás alespoň trochu zajímá digitální marketing, měli byste si pozorně projít, co je podle porotců teď aktuálně to nejlepší, od čeho opisovat. Tedy, ehm... inspirovat se, že..