Česká televize vs. NBC – jak dopadly první dny online vysílání ze ZOH?

NBCOlympics.com

Podle tiskové zprávy NBC (výsledky přinesl server NewTeeVee.com) navštívilo olympijský online speciál za první 4 dny konání olympijských her takřka 14 milionů (13,6) unikátních návštěvníků, což je o 250 % více než za srovnatelné časové období před 4 lety v Turíně. Přehráno bylo během těchto prvních 4 dní 8,1 milionů videostreamů (oproti 1,8 milionům v roce 2006).

zimní olympijský online speciál NBC

NBC Olympics iPhone aplikace vygenerovala ve stejném časovém období 18,1 milionů page views.

Zajímavé čísla pro srovnání (i když srovnáváme nesrovnatelné): během letních olympijských her v Pekingu se na olympijském online speciálu na NBC pustilo celkem 75,5 milionů streamů.

ZOH.cz

Podle tiskové zprávy České televize si olympijský speciál zoh.cz během prvních tří dní od zahájení olympijských her prohlédlo více návštěvníků než za celou dobu konání olympijských her v Turíně. V neděli 14. února, kdy si Martina Sáblíková dojela pro zlatou medaili, vygenerovali návštěvníci přes milion page views. V pondělí 15. února to pak bylo 1,2 milionů pageviews. Následující den zaznamenal server zoh.cz rekord, když odbavoval 45 tisíc současně sledujících diváků a datový tok dosáhnul podle tiskové zprávy 30 Gbs.

zimní olympijský online speciál ČT

Oba servery (zoh.cz i nbcolympics.com) používají pro přehrávání technologii Microsoft Silverlight.