Burger King čelí milionové žalobě za reklamní SMS

Na první pohled sice případ Elizabeth Espinalové spadá do klasické kategorie „to se může stát jenom v Americe“, mohl by se však teoreticky stát významným precedentem, který významně ovlivní směřování celého odvětví, stejně jako kdysi úspěšné žaloby kuřáků proti tabákovým firmám či tlouštíků proti fastfoodům.

Příliš dotěrná reklama

Po společnosti Burger King požaduje Espinalová ne zrovna skromných 5 milionů dolarů za újmu, kterou jí měly způsobit reklamní textové zprávy. Ty jí řetězec s rychlým občerstvením údajně vytrvale posílal i poté, co několikrát dala jasně najevo, že o ně nestojí. Burger King jí tak údajně způsobil faktickou škodu, když ji vystavil opakovanému podráždění.

Na první zprávu s reklamní nabídkou, která přišla už v roce 2008, Espinalová okamžitě (a, pravda, trochu úsměvně) odpověděla stručným „stop“. Za dva měsíce nicméně dorazila další a po čase ještě třetí. A přesně podle pravidla třikrát a dost v tu chvíli pohár trpělivosti přetekl a celá věc se dostala do rukou právníků kvůli údajnému porušení předpisů, které zakazují navyžádaná hlasová nebo textová sdělení.

Nic není nemožné

Případ v současnosti zůstává otevřený a přestože je poměrně bizarní a požadovaná částka je jen stěží odpovídající, dějiny amerického soudnictví už zažily podstatně větší překvapení. Také je víc než pravděpodobné, že při sebemenším náznaku úspěchu bude tento příklad následovat velká spousta podobně poškozených obětí telefonické i jiné reklamy.

Via MNT