Theresa May, britská ministryně pro vnitřní záležitosti (Secretary of State for the Home Department) podle vyjádření účastníků hned na počátku čtvrteční schůzky zdůraznila, že se jí nejedná o jakékoliv omezování internetových služeb. Naopak, schůzka prý probíhala v duchu “hledání společných cest a řešení”.
Pomoc se projednávala na obě strany. Za prvé v tom ohledu, jak mohou samotná sociální média pomoci oficiálním místům s řešením krizových záležitostí a naučit pracovníky vládních úřadů pro tyto účely se sociálními médii lépe pracovat a využívat jejich potenciál naplno. Za druhé se ale mluvilo i o tom, jak orgány veřejného pořádku mohou Facebooku, Twitteru a RIM pomoci udržet jejich služby bezpečné a pomoci jim vytvořit strategie pro boj se závažným zločinem.
Zatímco podle dostupných informací byl pro organizaci nepokojů ze sociálních platforem klíčový Blackberry Messenger, Twitter využívali spíše postižení občané, aby přímo z míst dění informovali o aktuálních událostech. Po zklidnění situace přes něj řada uživatelů organizovala nápravu škod a úklid. Spolupráce vlády s Facebookem není překvapivá, v Británii používá největší sociální síť celkem 30 z 62 milionů obyvatel a její potenciální dosah po krizovou komunikaci je tedy obrovský.