Bing v USA vzrostl za poslední měsíc o 22 procent

Celý search jako takový vzrostl v USA měsíčně o 3%. Suverénní jedničkou zůstává Google, který vzrostl měsíčně o 2,6% a drží si celkově jen těžko otřesitelnou pozici s 64,6% (7 miliard vyhledaných frází). Bing ale ukousnul zase další malý kousek všem ostatním a navýšil svůj americký share z červencových 9 procent na srpnových 10,7% (nárůst o již zmiňovaných 22,1%).

Dvojka na trhu, Yahoo Search, spadla o 4,2% a po srpnu je na 16 procentech sharu.

podíl vyhledávačů

U nás se podílu vyhledavaču nikdo systematicky nevěnuje. Asi nejlepší orientační statistiky o podílu jednotlivých vyhledavačů poskytuje Toplist.cz a Navrcholu.cz. Služby auditující návštěvnost serverů.

Toplist měří návštěvnost skoro 800.000 serverů (bohužel nejen v ČR, ale i v několika okolních zemích, což statistiku výrazně znevěrohodňuje). V globálních statistikách, které měří podíl vyhledávačů jako zdroje návštěvnosti vede u nás podle Toplistu stále jednoznačně Seznam, který je orientačně na 59% (společně s přidruženými službami Zboží.cz a Firmy.cz), následuje Google s přibližně 22%. Bing přes jednoznačný nárůst po spuštění (vyšplhal se až na hranici 2,5%) opět spadnul mezi ostatní vyhledávače působící na českém trhu, které se pohybují kolem půl až jednoho procenta.

Podle posledních zveřejněných výsledků statistik služby Navrcholu.cz jsou poměry trochu odlišné (čísla jsou z května 2009):

  • Seznam.cz: 59,89%
  • Google: 31,6%
  • Bing: 4,47%
  • Centrum + Atlas: 2,28