Bing It On měl přes 5 milionů návštěv, zlepšil Bingu reputaci

O výzvě Bing It On, která uživatelům internetu umožnila porovnat výsledky z Googlu a Bingu na stejný dotaz, jsme psali před několika týdny. Podle zpětného shrnutí od týmu Bingu stránka zaznamenala celkem přes 5 milionů návštěv, mnohem víc, než kolik společnost čekala. Návštěvnost byla z velké části způsobena mediální pozorností, které se projektu dostalo – hlavně proto, že řada novinářů zjistila, že výsledky z Bingu nejsou zdaleka tak hrozné, jak očekávali.

Kdo by ale čekal, že v příspěvku, ve kterém se Microsoft výzvě Bing It On věnuje, zveřejní i celkové výsledky, ten bude zklamán. Příspěvek se pouze znovu ohání studií, na základě které projekt vzniknul. V ní při podobném testování naslepo lidé preferovali Bing v poměru 2:1. Výsledky přitom Microsoft určitě má, protože bez jejich zaznamenávání by kampaň nedávala smysl. Proč nebyly zveřejněny, to se lze pouze domýšlet.

Zveřejněno bylo ale něco jiného – anketa provedená mezi 4700 návštěvníky Bing It On, a to s dotazy před testováním a po něm. Ještě před testováním byli všichni respondenti dotázáni, který vyhledávač preferují. Anketa odhalila o návštěvnících a jejich pocitech a dojmech ze srovnání vyhledávačů následující:

  • 64 procent respondentů překvapila kvalita výsledků v Bingu.
  • 50 procent uvedlo, že se jejich pohled na Bing po přímém srovnání s výsledky Googlu zlepšil.
  • Z těch, kdo se před testem označili za uživatele Googlu, třetina po testování předpokládala, že budou Bing v budoucnu používat víc.
  • Šestina z těch uživatelů Googlu, kterým Bing vyšel z testu jako lepší, uváděla, že test ukázal v produktu Googlu slabiny.

Výsledky ankety tedy napovídají, že i pokud celkové skóre v Bing It On nahrává Googlu, povedlo se Microsoftu návštěvníky přesvědčit, že jeho vyhledávač je lepší, než si mysleli. A to je pro společnost rozhodně úspěch.

Via TNW, Bing