Průzkum provedený mezi 1 050 obyvateli republiky ukázal, že 49 % Čechů pomocí chytrých telefonů a tabletů fotografuje a skoro 35 % natáčí videa. Jen pět procent si ale ve svém zařízení uchovává intimní fotografie nebo videa, mnohonásobně méně než v dalších zkoumaných zemích. Společnost provedla velký výzkum také ve Velké Británii, USA, Brazílii, Německu a Francii, kde do svých smartphonů a tabletů intimní fotografie ukládá 25 % uživatelů, 38 % využívá internetové bankovnictví a 35 % nakupuje online.
Je vidět, že si čeští uživatelé stále více uvědomují rozšiřující se možnosti pro fotografování a natáčení videí, ale také, že svoje chytrá zařízení používají i pro každodenní účely. 52 % Čechů píše krátké textové zprávy, 47 % telefonuje, 41 % poslouchá hudbu a 38 % si spravuje kalendář a diář. Nákupy online pomocí chytrých mobilních zařízení zatím nejsou tak rozšířené, tuto možnost využívá jen 14 % Čechů. Jedním z důvodů, proč jsou online nákupy na telefonech a tabletech stále v pozadí, je obava z nedostatečné bezpečnosti. Ačkoliv má již velké procento lidí zavedené internetové bankovnictví, využívá jeho služby na mobilech a tabletech jen 20 % Čechů.
“Tento průzkum jasně ukázal, že si uživatelé stále nejsou jisti, co je, a co naopak není bezpečné,” říká J.R. Smith, CEO AVG Technologies. “Je to vidět hlavně na tom, jak málo Češi využívají na mobilních zařízeních internetové bankovnictví a nákupy. Tvůrci bezpečnostních programů, aplikací a majitelé služeb se proto společně snaží zdokonalovat tyto systémy. Na druhou stranu ale třetina Čechů přiznala, že se nebojí připojit na neznámou wifi síť,” dodává.
Další zajímavé výsledky:
- Data ze svých chytrých zařízení zálohuje téměř 40 % Čechů.
- Nejčastěji Češi mobilní zařízení ztrácí při pohybu venku (4 %), na kulturních nebo sportovních akcích (2,4 %) a na pracovišti, potažmo ve škole (2,5 %).
- Tři procenta Čechů půjčují svoje mobilní zařízení další osobě k provádění plateb, 11 % je ochotno zařízení půjčit další osobě na jiné online aktivity.
- 35 % hraje online hry.
- 12 % kliká na neznámé odkazy v e-mailech.
- Téměř 5 % Čechů má přímou osobní zkušenost s kyberzločineckým napadením mobilního telefonu nebo tabletu.