Augmentovaná budoucnost sledování sportu

O augmentované realitě jsme psali už mnohokrát. Jedná se o obohacení/rozšíření reálného světa o digitální vrstvu. Augmentované aplikace jsou buď desktopové (ovládáné přes webkameru), nebo mobilní. Nás zajímají především ty mobilní, kde vidíme výrazně vyšší potenciál v použitelnosti. Ať už se jedná o aplikace typu IKEA AR (aplikace umožňující virtuálně zobrazit nový nábytek v bytě), Yelp Monocle (aplikace, která s pomocí GPS a kompasu ukazuje uživateli nejbližší podniky společně s recenzemi od ostatních uživatelů – přípravu podobné aplikace už oznámil i Seznam.cz, nezajímavá není ani reklamní aplikace od AcrossAir pro pivovar Stella Artois), nebo třeba vizitky nepříliš vzdálené budoucnosti.

Zatím nepříliš prozkoumanou oblastí pro využívání augmentované reality byl sport. Zatím asi jedinou aplikací, která se zaměřovala na sportovní fandy, byla hříčka Seer od IBM pro platformu Android. Aplikace byla spuštěna před zahájením turnaje ve Wimbledonu a byla určena především pro fanoušky, kteří dorazili přímo na místo turnaje. Přes aplikaci mohli hledat nejbližší hospody a restaurace, záchodky na místě turnaje, informace o tom, jak dlouho by čekali na taxi, apod. Více v demo videu:

Startup EYEPLY chce augmentované sledování sportovních utkání dotáhnout o level dál. Aplikace se nemá tolik starat o fanouškovo pohodlí na místě zápasu, má ho spíš obohatit o informace, ke kterým by jinak neměl přístup. Ideální příklad je živé sledování golfového turnaje, kde fanoušci nemohou sledovat všechny jamky z jednoho místa. Aktuálně EYEPLY pracuje především na baseballu. Nasměrujete telefon na hráče a můžete si v reálném čase prhlédnout všechny jeho statistiky.

V budoucnu by mohly aplikace na stejném principu fungovat i na jiné sporty – podobným způsobem jako funguje například virtuální grafika při televizním přenosu fotbalového zápasu, apod.

Zakladatele startupu EYEPLY vyzpovídal Robert Scoble:


via: Augmented Planet