Augmented reality case study: Cannonballz

Pokud se zajímáte o augmentovanou (hezky česky spíše obohacenou či rozšířenou) realitu, určitě vám přijde vhod několik statistik zaměřených na různé s tímto fenoménem související prvky. Jenom pro pořádek, pokud by některý z našich čtenářů nevěděl, co si pod tímto pojmem představit – obohacená realita čili v anglickém originále „augmented reality“ je v živém čase zobrazovaná realita obohacená digitálně o další prvky (v nejjednoduší formě například i zobrazování aktuálního skóre při živém přenášení sportovních utkání).

Webová kamera není k zahození..

Jistým druhem obohacené reality jsou v poslední době populární hrátky s webkamerou (například námi nedávno zmiňovaná aplikace Fashionista umožňující zákazníkům online obchodů, aby si oblečení vyzkoušeli alespoň virtuálně). Podle ankety agentury Zugara, ve které odpovídalo 307 respondentů, vlastní webovou kameru na některém ze svých počítačů 79,5% z nich, a dalších 6,5% dotázaných si jí během následujících 6 měsíců rozhodně plánuje pořídit. Pouze 14% dotázaných webovou kameru nemá a ani o ní nestojí.

Ti, kteří webkameru mají, ji i používají. Dokazuje to graf znázorňující procentuální podíl videí nahraných na Facebook přes webkameru vs. klasický upload.

 

Lenoši líní

Na otázku, zda by se propracovali až ke shlédnutí augmentované reality v případě, že by po nich předtím vyžadovala stáhnutí plug-inu do prohlížeče (mimo Flash), odpovědělo kladně jen 35,2% z 256 dotázaných. 39,8% respondentů by taková AR zásadně nezajímala, a čtvrtina by svoji nechuť překonala v závislosti na tom, o co by šlo.

AR Browser

Jako zajímavý příklad efektivnosti augmented reality aplikací může posloužit tedy již zmiňovaná hra společnosti Zugara – Cannonballz (představovali jsme ji v samostatném článku Zugara představuje svou první augmented reality hru). Ta velmi efektně využívá webkamery a speciální technologie na zachycení pohybů Zugara Motion Capture, navíc je šikovně kombinuje se sociálním prvkem, v tomto případě Facebookem.

Za měsíc k sobě hra přitáhla 11,672 návštěvníků, z toho 80% jich mělo webkameru a asi 25% stránku navštívilo opakovaně. Ostatní dle obrázku.