Agenti NSA špehovali na internetu i své milenky a milence

Jana Nagyová evidentně nebyla sama, koho napadlo využít tajné služby v lásce. Špehování lidí, na které dostal zálusk někdo z NSA prý ale nebylo tak časté. Rozhodně však stačilo na to, aby si vysloužilo vlastní systémové označení: LOVEINT.

Když šéf NSA pro dodržování předpisů Justin DeLong mluvil nedávno s reportéry, tvrdil, že většina z tří tisíc porušení předpisů z uplynulého byly pouhé omyly. Jinými slovy, z větší části šlo o případy, kdy někdo ze zaměstnanců špatně zadal jméno svého cíle, takže z databáze byly vytaženy informace o špatném člověku, který ve skutečnosti z ničeho podezřelý nebyl.

DeLong neuvedl žádná čísla, neměl je prý v danou chvíli k dispozici. Veřejnost se tak nedozvěděla, jak velká část porušení předpisů jsou ony “omyly”, o kterých mluvil, a jak velká část naopak byla vědomá porušení předpisů, kterými zaměstnanci sledovali nějaký soukromý cíl.

Co se ovšem ví, díky Wall Street Journalu, je to, že z vědomých porušení jsou nejčastější ty, které nesou označení LOVEINT. K tomu se hodí poznamenat, že zpravodajská služba k různému typu špionážních dat přiřazuje různé kategorie. Třeba data o lidech jsou pak HUMINT, “human intelligence”. LOVEINT neznačuje nic jiného než “love intelligence”, tedy milostné šmírování.

Už fakt, že zneužívání tímto způsobem bylo dost rozšířené, aby dostalo vlastní kategorii, ale svědčí, že nemohlo být až tak výjimečné, jak DeLong chce, abychom věřili. Není proto divu, že se na Twitteru velmi rychle objevila reakce. Je libo “balící hlášky” zaměstnanců NSA? Další najdete pod hashtagem #NSAPickUpLines, my vybíráme několik nejlepších.

Pokud jde o NSA, ta se zapřísahá, že všechny případy vědomého porušování předpisů byly náležitě potrestány.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Chcete do vesmíru? Máte hned tři možnosti a posledních pár dní

Hned tři společnosti rozjely velkolepé online soutěže o výlet do vesmíru (a určitě to nemá nic společného s tím, že Red Bull díky tomu loni opanoval celý internet). KLM vypouští do vesmíru nepilotovaný balon a soutěžící musí uhodnout maximální výšku, kam doletí. U AXE už je to trochu (o hodně) složitější a v případě Virgin America rozhodně nejde o nic pro chudé...
Přečtěte si více

Web týdne: Becherovka.com

Kolegové ze Symbia připravili globální web pro jeden z tradičních českých lovebrandů. My jsme se při té příležitosti rozhodli založit nový vizuální seriál, ve kterém budeme ukazovat to nejzajímavější, co v českých digitálních agenturách vzniká.