60% amerických novin a 40% magazínů už má mobilní verzi

Organizace Audit Bureau of Circulations (ABC) ve studii Going Mobile: How Publishers Are Preparing for the Burgeoning Digital Market zjistila, že většina vydavatelů se už mobilním trhem zabývá, nebo to v blízké době plánuje. Chtějí tím ve většině případů rozšířit vlastní značku, dosáhnout na širší cílovou skupinu a zajistit si případně nový monetizační zdroj. Více než dvě třetiny vydavatelů podle studie věnuje mobilnímu obsahu více pozornosti než loňský rok.

60% amerických novin a 40% magazínů už má mobilní verzi

Takřka třetina z dotazovaných věří, že mobilní obsah bude do tří let znamenat signifikantní zdroj příjmů. Větina z nich odhaduje, že mobilní obsah bude tvořit od pěti do padesáti procent celkových příjmů. Více než polovina oslovených pak věří, že zdroj příjmů z mobilního obsahu nebude tvořit pouze inzerce, ale také placené subskripční modely (srovnejte s českou situací diskutovanou na Media Monday).

Více než 80% vydavatelů věří, že čtenáři budou během pouhých tří let používat mobilní telefon jako primární zdroj informací.

44% respondentů odpovědělo, že mobilní verze zvýšila jejich celkový online traffic až o 10%. Polovina věří, že mobilní traffic se do dvou let zvedne o 5-25%.

60% amerických novin a 40% magazínů už má mobilní verzi

17% vydavatelů už v tuto chvíli spravuje alespoň jednu aplikaci pro jeden ze smartphonů na trhu. Dalších 56% vydavatelů je plánuje do 24 měsíců.

Ačkoliv si 55% oslovených vydavatelů myslí, že digitální (ať už mobilní, nebo klasická online) forma jejich tištěných produktů je esenciální součástí budoucí strategie, tři čtvrtiny z nich věří, že tištěné tituly vydrží ještě minimálně pět let.