2010 Webby Awards aneb zlaté sošky pro internet

Věděli jste, že i ve světě internetu se každoročně již čtrnáctým rokem udílí ekvivalent filmových a hudebních cen? Udílejí se ve čtyřech oblastech a skoro 120 kategoriích, a ačkoliv na oficiální ceremoniál si ještě dva měsíce počkáme, výsledky jsou známé již nyní.

Webby Awards byly založeny v roce 1996 a poprvé udíleny roku následujícího. Za projektem stojí Mezinárodní akademie digitálních umění a věd (The International Academy of Digital Arts and Sciences ), která má přes 750 členů se jmény jako Matt Groening (tvůrce oblíbeného seriálu Simpsonovi), Rob Glaser (CEO Real Networks) a David Bowie.

Ceny se udílejí ve čtyřech oblastech, webové stránky, interaktivní reklama, online film a video, mobilně. V každé z těchto oblasti je celá řada kategorií, nejdůležitější oblastí jsou ale přesvědčivě webové stránky, pod které spadají skoro dvě třetiny udělených cen.

Aby náš úvod byl úplný, je ještě třeba zmínit existenci dvou udílených cen v každé kategorii. Těmi jsou Webby Award Winner a People’s Voice Winner. Zatímco pět nominovaných a vítěze Webby Award vybírá přímo Akademie, People’s Voice Winner je z nominovaných zvolen online hlasováním internetové komunity, a je tak vlastně jakýmsi vítězem veřejného mínění. Tou největší poctou v rámci každé kategorie je samozřejmě vyhrát obě ceny najednou.

 

Webové stránky

Jak již bylo naznačeno, je tahle oblast zdaleka nejvýznamější a vůbec nejrozsáhlejší. Z nějakých plus mínus 115 kategorií, v nichž se ceny udílely, připadá na weby přesně 70. Nalezneme zde rozličné kategorie, celou řadu vítězů přitom určitě budete znát.

Tak například stojí za zmínku dvojnásobné vítězství blogu Mashable, a to v kategoriích blog o byznysu (kde vyhrál i cenu veřejnosti) a blog o kultuře (kde veřejnost za vítěze zvolila 1000AwesomeThings.com).

Nejlepší hudební službu vyhrála doublem obou cen Pandora, překvapivě Zynga ve hrách získala pouze cenu veřejnosti (za hru Farmville), podle akademie byla kvalitnější hra Record Tripping od Bell Brothers. V kategorii humoru přesvědčivě vyhrál The Onion, dle našeho názoru vítězství více než zasloužené, ve finančních službách se štěstěna také nepříliš překvapivě přiklonila na stranu Mint.com, o němž jsme před nějakou dobou psali v souvislosti s jejich akvizicí Intuitem.

Všechny vítěze tu bohužel vyjmenovat nemůžeme, podívat se na ně ale můžete tady.

 

Interaktivní reklama

“Vyniknout v davu není jednoduché, ale je to ale přesně to, co musí interaktivní reklama zvládnout, aby byla úspěšná. Po letitém vývoji od statických bannerů po plné využití možností moderních médií nám výherci cen za interaktivní reklamu (a i ti na ní nominovaní) ukazují, jak kvalitně lze na internetu skloubit skvělý nápad a perfektní technické provedení.” píše se na Webby Awards v záhlaví téhle oblasti. Pouhých 17 kategorií jí přitom na zajímavosti rozhodně neubírá.

Můžete zde najít ty vůbec nejlepší projekty od jednotlivých bannerů a bannerových kampaní, přes emailový marketing, propagaci her a aplikací, integrované kampaně, mobilní kampaně, virální marketing a využití tzv. rich media, až po nejpovedenější využití online a sociálních médií. Pokud hledáte inspiraci, učitě stojí za to si nominované a vítězné projekty hezky podrobně prostudovat.

 

Online film a video

26 kategorií, 26 vítězů. Nejvýraznější jména? CollegeHumor.com, TheOnion.com, CBS Interactive, Sundance Channel. V duchu trochu pozměněného přísloví “jedno video je více než tisíc slov” se pojďme podívat na dva z vítězů.

Nejlepší animace? Pixar Intro Parody od College Humor.

A za nejlepší scénář dostal cenu TheOnion.com

Mobilně

V mobilní oblasti se rozdalo jen 9 Webby Awards, i zde ale najdeme staré známé. Foursquare jako vítěz v kategorii sociálních sítí nepřekvapí, a Evernote, o jehož možnostech psala Eliška Vyhnánková, byl zvolen mobilní aplikací roku. Další vítěze opět naleznete v seznamu na oficiálních stránkách.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Reader přiváděl mnohem víc čtenářů než Google+, z jeho konce těží Feedly

S oznámením konce Google Readeru, asi nejpoužívanější RSS čtečky na trhu, se zároveň ukázalo, že služba sice neměla uživatelů mnoho, o to ale byli věrnější. A co víc, zdá se, že Reader také přinášel blogům mnohonásobně větší čtenost než tolik propagovaný Google+. Prozatím to vypadá, že nejpopulárnější náhradou za Reader se stala služba Feedly.
Přečtěte si více

Vimeo nově tvůrcům obsahu umožní vydělávat

Audiovizuální nadšenci, kreativní umělci i mediální společnosti dostaly díky příchodu Vimea v roce 2004 možnost tvůrčího vyjádření a šanci zaujmout 65 milionů uživatelů, kteří měsíčně stránky navštěvují. Jenže zatímco YouTube se na podporu monetizace původního obsahu zaměřuje už řadu let, Vimeo v tomto ohledu zaostávalo. Až dosud.