Žebříček TOP 50 amerických digitálních firem

Žebříček padesáti nejúspěšnějších digitálních firem sestavil americký web paidContent zaměřený na zpravodajství ze světa digitálního byznysu. Společnosti jsou seřazeny podle toho, jakých příjmů dosáhly v roce 2010. Nejedná se sice o jediné možné hledisko a navíc jde o úhel pohledu, který nezohledňuje potenciál celé řady těchto subjektů, jde ale jednoznačně o jeden z nejpřehlednějších způsobů, jak postavení firem hodnotit. Započítávají se skutečně pouze digitální příjmy, což vysvětluje relativně nízké číslo například u Applu a Microsoftu.

Pokud jste už v duchu tak trochu odepsali firmy jako Yahoo nebo AOL, o nichž se ne vždy píše v dobrém světle, možná vás jejich postavení překvapí. Jaká je první trojice? Google (14,1 miliardy dolarů), Yahoo (4,4 miliardy dolarů) a Apple (4,1 miliardy dolarů). V předních desítkách se umístil i Facebook, Zynga, Netflix, AOL, Microsoft a další známá jména.

Podívejte se na kompletní žebříček s doplňujícími informacemi přímo u zdroje nebo si projeďte náš stručný přehled:

1. Google
2. Yahoo
3. Apple
4. Microsoft
5. Netflix
6. IAC
7. AOL
8. News Corp.
9. AT&T
10. Facebook
11. Sony
11. Walt Disney
11. NBC Universal
12. CBS
12. Gannett
13. Zynga
14. Cox Enterprises
15. Activision Blizzard
16. Amazon
17. Universal Music Group
18. Viacom
19. CareerBulider
20. WebMD
20. Monster Worldwide
21. National Football League
22. Time Warner
23. Groupon
24. Major League Baseball
25. Warner Music
26. Electronic Arts
27. New York Times
28. Hearst
29. Classified Ventures
30. Advance Publications
31. ValueClick
31. Yell Group
32. QuinStreet
33. Adknowledge
34. GameStop
34. ReachLocal
35. eHarmony
36. SuperMedia
37. Hulu
38. Demand Media
38. Tribune
39. Ancestry.com
40. FriendFinder Networks
41. McClatchy
42. LinkedIn
43. United Online