Zablokuje Google svůj prohlížeč Chrome ve vyhledávání?

Google se zjevně snaží dokázat, že je ochotný za nedostatky postihnout i sám sebe. Výrazně totiž snížil pagerank své japonské jazykové verze z 9 na 5 a to zdaleka nemusí být vše. Ale hezky od začátku…

V čem chyba spočívala? Na to jako první upozornil blog SEO Book, když napsal článek o tom, kolik sponzorovaných PR postů odkryje vyhledávání s dotazem „This post is sponsored by Google„. Bylo jich přes 400 a některé z nich porušovaly pravidla Googlu o odkazování z takovýchto (tedy placených) článků. Více technických detailů naleznete kromě výše odkazovaného článku například na blogu SearchEngineLand, kde Danny Sullivan rozebírá i další problematické faktory celé PR kampaně.

Ty zde necháme stranou (týkají se například kvality obsahu placených příspěvků) a pojďme se raději podívat, co Googlu hrozí. Pokud by společnost chtěla dostát svým závazným pravidlům a přístupu, který volila během let k dřívějším porušovatelům – a to by měla, zvlášť když je stále ještě v hledáčku Evropské komise pro domnělé zneužívání dominantního postavení na trhu, musela by odkaz na stažení Google Chrome buď ve vyhledávání zcela zablokovat, nebo alespoň snížit jeho skóre pro umístění na stránce výsledků.

Pouze pokud by se podařilo věrohodně přehodit zodpovědnost na někoho jiného, ve hře je jako možný podezřelý agentura Unruly, mohlo by to Chromu pomoci. Vzhledem k tomu, že Google v současnosti má právě ve svém vyhledávači reklamu na Chrome umístěnou, bylo by jakékoliv postihující opatření pro společnost bolestivé. Uvidíme, jak se s nepříjemnou situací nejpopulárnější světový vyhledávač vypořádá, v uplynulých dnech se v Googlu nepracovalo a tak zatím žádné oficiální vyjádření neexistuje.

Via SEL