WebExpo se po 10 letech promění. Tématicky spojí programátory, designéry i marketéry

Konference WebExpo se chystá na svůj jedenáctý ročník. A ten bude oproti předchozí dekádě hodně jiný. WebExpo 2018 bude poprvé celé v angličtině, poprvé s převahou zahraničních řečníků a poprvé bez striktního dělení na vývoj, design a business. Opět ale bude na podzim.

Vývojáře, designéry a marketéry čekají témata, která mění současný internet: IoT, kryptoměny, strojové učení, umělá inteligence a další. Na rozdíl od specializovaných konferencí je letošní WebExpo ukáže v širším kontextu a propojené do kreativních strategií.

„Komunita WebExpa už nemůže žít v oddělených skupinkách programátorů, designerů a marketérů. Specializace nám neumožňují mít globální představu o tom, co nám budoucnost přinese a jak se na ni máme připravit,“ vysvětluje Šárka Štrossová, ředitelka konference.

Nové tagy i témata

Proto WebExpo s pořadovým číslem 11 opouští rozdělení na Development/Business/Design. Nahradí je novinka v podobě tagů. Těšit se můžeme na témata Creative Developers, Visual Inventions, Machine Brains, Workplace Toolbox, Post-fact Marketing, Future Realities a Design Thinking.

Mezi největší oznámené hvězdy zatím patří Val Headová, která působí jako Design Advocate v Adobe. Specializuje se na UI/UX animací a napsala o tom i knihy Designing Interface Animation a The Pocket Guide to CSS Animation.

Dále pořadatelé lákají například na Guillerma Rauche, zakladatele ZEIT. Ten je tvůrcem několika populárních open source knihoven Node.JS jako socket.io, mongoose a slackin. Rauch také napsal populární knihu o Node.JS Smashing Node.js a byl hlavním vývojářem sady frontend nástrojů MooTools. Programuje od svých osmi let a jeho předchozí firmy LearnBoost a Cloudup koupila v roce 2013 firma Automattic.

Letošní WebExpo se koná 21. a 22. září 2018 v pražské Lucerně. V sedmi sálech pro 2 000 posluchačů vystoupí 60 řečníků. Připraveny jsou i tři párty. Další podrobnosti průběžně naleznete na webu www.webexpo.net.

Diskuze k článku