Vyhledávače generují aktivnější návštěvníky než sociální sítě

Studie zkoumala data o 100 milionech návštěv od stovky významných vydavatelů obsahu. Sdílení na sociálních sítích jako Facebook nebo Twitter v jejich případě mělo na svědomí 11 procent externích návštěvníků, v případě vyhledávání to bylo 41 procent. U lidí přicházejících ze sociálních sítí byla také největší pravděpodobnost toho, že po zhlédnutí odkazované stránky se ihned přesunou jinam. Naopak nejvěrnější jsou uživatelé, kteří přicházejí z jiných obsahových webů, což je podle Outbrain dáno tím, že se již nacházejí v režimu konzumace obsahu.

Na tuto skupinu návštěvníků také připadá největší podíl nejaktivnějších uživatelů, kteří si prohlédnou pět a více stránek. Druhé v pořadí je vyhledávání, které ale zase vede žebříček z hlediska průměrného počtu zhlédnutých stránek na jednu návštěvu – je to dáno především aktivní rolí těch, kdo vyhledávače používají a chtějí se něco dozvědět. Sociální sítě naopak přitáhly především přelétavé uživatele, kteří se nechali zlákat ke konkrétní stránce, a o moc lépe si nevedly ani portály.

Co se týče návštěvnosti ze sociálních sítí, tu nejčastěji přitáhly odkazy na aktuální zprávy (přes 40 %), zábavný obsah (asi 30 %), životní styl a technologie (obojí kolem 10 %) a s malým podílem v jednotkách procent také finančnictví a sport. Srovnání Twitteru a Facebooku ukázalo, že mezi oběma sítěmi není žádný zásadní rozdíl z hlediska průměrného počtu pageviews nebo schopnosti generovat vysoce aktivní návštěvníky. Rozdíl však byl v dosahu, který byl počítán jako poměr unikátních a starých návštěvníků. U Facebooku byla o 40 procent větší šance, že přiláká nového uživatele, zatímco Twitter přivádí spíše ty pravidelné.

Šestistránkové shrnutí studie ve formátu PDF s dalšími grafy si můžete stáhnout z tohoto odkazu.