Vhodný čas pro Foursquare marketing? Teprve přijde

Výzkum marketingové a technologické firmy Forrester zjistil, že Foursquare používá i v domovských Spojených státech zatím jen úzká vrstva lidí – minimálně jednou vyzkoušeli aplikaci jen čtyři procenta dospělých uživatelů Internetu, pouhé jedno procento se pak do služby přihlašuje alespoň jednou týdně. To jsou trochu jiná čísla, než u Twitteru (jedenáct procent uživatelů) nebo Facebooku (dvacet osm procent uživatelů). Očekávat tedy v daný moment výraznější návratnost investice do marketingu v oblasti geolokačních služeb (tuplem u nás) by bylo poněkud naivní. Ten správný čas ale rozhodně přijde.

Foursquare a podobné služby, které zatím zaměřila do svého zorného úhlu v první řadě skupina geeků, se totiž velmi snadno mohou stát masovější záležitostí. Stačí k tomu přitom maličkost jako například očekávané spuštění vlastní geolokační služby na Facebooku. Chcete-li tedy v propagaci svého byznysu jít s dobou, neusněte na vavřínech – marketingovou strategii, jak geolokaci pro váš byznys efektivně využít, si včas promyslete. Můžete přitom pozvolna začít už v tuto chvíli a cíleně se zaměřit na skupinu mladých lidí (především mužů) ve věku 19 – 35 let s vyšším vzděláním, kteří jsou charakteristickou skupinou uživatelů služby Foursquare. Přestože jde o výzkum provedený ve Spojených státech, i u nás je možné očekávat podobné složení hlavní uživatelské základny.

Z dalších zjištění výzkumu vyplývá, že lidé, kteří používají Foursquare, jsou extrémně propojeni s webem, Internetem a sociálními aplikacemi skrze své mobilní telefony. Vezměte tedy v potaz, že tito uživatelé zcela běžně využívají své mobily k navigaci, vyhledávání informací o lokálních obchodech, restauračních či zábavních zařízeních, čtou si a vkládají recenze na tyto podniky. To všechno rozšíření geolokačních služeb v budoucnu ještě znásobí. A vy jen získáte, protože budete připraveni.

(Mimochodem, Eliška Hutníková z H1 připravila o Foursquare a jeho použití v našich končinách pěkný článek na firemním blogu – určitě doporučujeme)

Via Mashable!