Včera proběhl konec světa, internet se dobře bavil

Takzvaný Rapture, kdy se následovníci Ježíše Krista vznesou nazí do nebes a ostatním započne sedm let utrpení pod tvrdou rukou Antikrista, připadl právě na tuto sobotu a vnesl tak jistý zmatek do řad těch, kdo už meli konec světa naplánovaný na rok 2012.

Za touto předpovědí (nikoli první) stojí Harold Camping, mediálně známý prezident Family Radio, a přinejmenším v USA se podařilo vzbudit velkou pozornost. Hlasatelé konce světa šířili své varování prostřednictvím billboardů a reklam na lavičkách i autech, autor knihy The Doomsday Code Robert Fitzpatrick vydal na kampaň plných 140 tisíc dolarů a Family Radio vytvořilo i následující reklamu:

Téma se velmi rychle dostalo na vrchol v žebříčcích Twitteru a pokud se chcete pobavit, můžete sledovat například populární hashtagy #iftheworldendsonsaturday#endoftheworldconfessions nebo #raptureregrets. Uživatelé Twitteru se touto cestou aktivně informovali o vývoji situace v jednotlivých částech světa a dělili se i o svá vyznání a přání. Přidal se i AOL, který žřídil speciální blog plný aktuálních zpráv, videí, tweetů a odkazů. AdWeek prozměnu nachystal přehled pěti videí, která byste měli před koncem světa vidět.

Server Business Insider dokonce zprostředkoval streamovaný videopřenos z různých zajímavých míst, aby si každý mohl vychutnat očekávanou destrukci světových monumentů z měst jako je Sydney, Los Angeles, Tokio, Moskva, Jeruzalém nebo Sao Paulo. Navíc sice převažoval názor, že k události dojde v šest hodin večer, nebylo ale jasné, zda budou časová pásma zasažena postupně, nebo zda se vše bude řídit jen časem v jednom z nich – čekání tedy bylo (a vlastně ještě je) o to napínavější.

Stránky Family Radio podle očekávání zažily velký zájem návstěvníků, podíl na denní návštěvnosti jim stoupl o 215 procent a ve své kategorii (Lifestyles – Religion) se dostaly až na 13. místo z původního 56. umístění v žebříčku nejnavštěvovanějších webů. Plné dvě třetiny návštěvníků zároveň představovali nováčci. Také vyhledávání výrazů spojených s datem 21. května zažilo velký vzestup a například stránka may21-2011.com neváhala investovat do placené kampaně, aby se vyšvihla ve výsledcích hledání.

Jak jste si konec světa užili vy?