V Česku ubylo 100 slevových serverů, přední hráči se spojují

Zapakatel.cz oznámil prodej přesně rok od založení firmy 2. srpna 2010. Slevomat.cz získal ve společnosti podíl 51 procent, obě firmy ale budou nadále fungovat samostatně. Propojení čeká zejména marketingové rozpočty a výsledný objem reklamy by mohl z nového spojení udělat jednoho ze tří největších zadavatelů online reklamy u nás. Slevomat nadále kontroluje také 35 procent v české trojce Vykupto.cz. Firmy zveřejnily také řadu dat:

  • Web Slevomatu každý den navštíví 150 tisíc návštvníků, Zapakatel jich denně přiláká 60 tisíc.
  • Slevomat dosud prodal 873 tisíc kuponů, Zapakatel 371 tisíc.
  • Prostřednictvím newsletteru a Facebooku Slevomat denně osloví 350 tisíc uživatelů, Zapakatel 100 tisíc.
  • Slevomat dosud poskytl slevy ve výši 494,5 milionu korun, Zapakatel 255,5 milionu.
  • Obrat slevových serverů loni dosáhl 330 milionů korun, letos to mají být až 2 miliardy.
  • Počet slevových serverů dosáhl letos až k 350, nyní ale jejich počet klesl na 240 a ještě během léta by z longtailu mělo ubýt dalších přibližně 50 podnikatelů.

Zakladatel Slevomatu Tomáš Čupr zároveň uvedl, že přestože byl počáteční strategií obou firem brzký exit, současné spojení jim umožňuje dlouhodobé fungování na řadu let. To potvrdili také zakladatelé Zapakatelu, kteří údajně dali Slevomatu přednost i před nabídkami s vyšší nominální hodnotou.

Firmy také chystají vytvoření černé listiny nespolehlivých dodavatelů slev a vytvoření hodnotícího portálu po vzoru služby Yelp, kde by sdílely názory svých zákazníků na jednotlivé podniky a služby i s ostatními uživateli internetu. Jen Slevomat dosud nasbíral přes 100 tisíc hodnocení a s jejich sledováním začne i Zapakatel.