Uživatele internetu nejvíc sledují Google a Facebook

Navíc nejenže se zde tyto dvě společnosti umístily, ale společnými silami celou TOP5 zabraly pro sebe – Facebook v ní figuruje dvakrát a Google dokonce třikrát. Google s produkty Analytics (1. místo), AdSense (2. místo) a tlačítkem +1 (4. místo), Facebook pro změnu se sociálními pluginy (3. místo) a aplikací Connect (5. místo). Šesté je sociální tlačítko Twitteru a do TOP20 se ještě dvakrát vešel Google, na 8. pozici s DoubleClickem a na 17. pozici s Google AdWords Conversion. Pokud jde o získané skóre, mělo první Google Analytics víc, než celý zbytek TOP10 dohromady.

Top 20 sledovacích služeb na webu

Zvlášť studie měřila sledování, které společnosti otevřeně využívají pro cílení reklamy. I zde byl Google v první pětici třikrát, Facebook z ní ale naopak vypadl, protože ani sociální pluginy, ani Connect nejsou pro cílení reklamy využívány. Za Google to jsou AdSense, DoubleClick a AdWords Conversion. Google Analytics zde chybí, protože nejsou nijak využívány pro reklamní služby Googlu, mají sloužit pouze webmasterům k jejich vlastním účelům.

Dále ze studie vyplynulo, že naprostá většina stránek, přes 80 procent, obsahuje méně než pět trackerů. Stránky orientované na zábavu či zpravodajství jich ale obvykle obsahovaly přes dvacet. Čím déle se stránka načítá, tím více sledovacích prvků pravděpodobně obsahuje. Za každý sledovací prvek totiž načítání trvalo zhruba o půl vteřiny déle, v extrémních případech až o tři vteřiny déle.

Via PCW