Už dvě negativní recenze odradí čtvrtinu zájemců

Výsledky průzkumu společnosti Lightspeed Research ukázaly, že porovnání cen různých výrobků je důležité pro 75 procent zákazníků, ani názory a zkušenosti ostatních konzumentů ale daleko nezaostávají – klíčové jsou pro 61 procent uživatelů. Většina z nich tyto recenze očekává přímo na nákupních stránkách (72 %), necelá polovina je pak hledá na firemních stránkách (47 %) a podobný počet i na webech srovnávačů cen (42 %).

Co se samotného dopadu negativních zkušeností týče, pak plných 67 procent uživatelů by si nákup rozmyslelo v případě, že narazí na dvě a více takových reakcí. Jedné čtvrtině lidí k tomu stačí dvě špatné recenze (24 %), pro dalších 39 procent je pak zlomová hranice tří negativních ohlasů. Pouze 8 procent lidí uvedlo, že online recenzím nedůvěřují.

Podle autorů studie si značky a marketéři musí uvědomit sílu tohoto kanálu a nezapomínat na něj ani v době všeobecného nadšení ze sociálních médií.

Via BR