Už čtyři velcí developeři integrují do svých her kredity od Facebooku

Celé problematice kreditů od Facebooku jsme věnovali rozsáhlejší článek přesně před týdnem. To se ještě zdálo, že pro většinu (zejména velkých) developerských společností bude o mnoho výhodnější držet si své zaběhnuté vlastní měny a na jednotnou monetizaci napříč všemi hrami a aplikacemi na Facebooku prostě nepřistoupit. Nakonec se ale ukazuje, že i přes to, že budou muset Zuckerbergově společnosti touto cestou odevzdat větší provize a ztratí kontrolu nad platidlem ve svých aplikacích, začínají významní developeři jednotné měně přece postupně přicházet na chuť.

Zajímavostí je, že Wooga, německá společnost s téměř deseti miliony aktivních uživatelů měsíčně, přitom dlouho odmítala jakoukoli monetizaci a jejím cílem bylo především maximálně rozšířit svou členskou základnu. Vedle Facebooku vydává Wooga své hry také na největší německé sociální síti StudiVZ. Spolu s monetizací svých her na Facebooku přitom Wooga přistoupila také k zavedení virtuální měny ve zmíněné německé sociální síti.

StudiVZ má přitom na rozdíl od Facebooku tu výhodu, že díky jejímu lokálnímu charakteru umožňuje například platby mobilním telefonem. Přesto spoluzakladatel woogy Jens Begemann o jednotné měně Facebooku mluví jen v dobrém: „Přesvědčili jsme se, že Facebook Credits fungují lépe, než jak se o nich mluví, když je hluboce integrujete do své hry.“ Begemann dodává, že kredity podle jeho názoru prozatím plní svůj účel. Otázkou však stále zůstává, jak se ke kreditům postaví další herní magnáti jako například Zynga, která byla ještě minulý týden striktně proti jejich zavedení.

Via InsideFacebook

Na Facebook Credits i další témata spojená se sociálními hrami se můžete zeptat osobně šéfa marketingu woogy, Thorbjörna Warina, který přijede na naší akci Social Marketers Summit.