Turkcell: Jak se dá Twitter úspěšně využít k marketingu

Jako hledat jehlu v kupce sena – i tak se dá popsat pátrání po povedených twitterovských kampaních zaměřených na brand. Prořídlé vody teď oživil turecký mobilní operátor Turkcell, který vymyslel zajímavý způsob, jak během pouhých sedmi dní zpropagovat nový smartphone s mobilním internetem a zároveň svou značku.

Uživatelům Twitteru připravili zástupci společnosti vtipnou hru, při níž využili některé z běžných funkcí této sociální sítě. Na krabici, kam zabalili jednu z hlavních výher (jak jinak než propagovaný smartphone) nalepili poznámkové papírky s nejrůznějšími vzkazy. Aby se uživatelé dostali k výhře, museli pod hashtagem Turkcellu postupně tweetovat texty z papírků (i reklamní) či plnit různé úkoly na nich napsané, čímž je postupně odstraňovali. Třešničkou na dortu byl poslední úkol – smartphony nakonec dostali ti, kdo získali retweet od nějaké známé osobnosti.

Celá kampaň, která probíhala vždy tři hodiny denně po dobu sedmi dní, vygenerovala 56 tisíc tweetů. Podle společnosti Turkcell tak mohla teoreticky oslovit kolem tří milionů potenciálních klientů ze zajímavé cílové skupiny. To je hodně vysoké číslo na zemi, kde zatím mobilní internet běžným lidem moc neříká. Právě z tohoto důvodu byla celá kampaň zaměřena na vášnivé uživatele internetu, u nichž lze předpokládat větší zájem i o jeho mobilní verzi. Jak je vidět, ani tito heavy-users nevyfiltrují ze svého života veškerou reklamu.

Via TNW