Toplist: Google poprvé předběhl Seznam. Vážně?

Google podle Toplistu za poslední rok svůj podíl vylepšil o 14 procent, zatímco Seznam si pohoršil z 57 procent na současných přibližně 49 procent. Podle ČTK a většiny českých médií to vyplývá ze souhrnné statistiky Toplist. Google na tuzemském trhu oficiálně působí od roku 2006, kdy jeho podíl činil asi 15 procent. Česká republika je nicméně pravděpodobně spolu s Ruskem, Japonskem, Čínou a Koreou i nadále jednou z mála zemí, kde Google nezačínal na pozici jedničky a také jí dosud nedosáhl.

Je totiž třeba upozornit, že zmíněná data Toplistu nejsou úplně vypovídající. Především kvůli metodice, která neměří celý český internet a naopak zahrnuje i mnoho „balastu“ z ciziny. Jako základ zdánlivě bombastické zprávy totiž slouží globální statistiky, které zdaleka neříkají celou pravdu. Ostatně na Facebooku na to upozorňujě i sám Toplist.

Statistiky lokalizované pro Českou republiku už mluví o něčem jiném a Seznam si v nich udržuje pořád slušný náskok kolem hranice 55 procent trhu, zatímco tuzemský Google je u 40. Sami to můžete posoudit zde. Takže spíš platí, že si média vybírají jen to, co se jim hodí, a zprávy zveřejněné například na portálu iHNed nebo ČT24 nejsou zas tak žhavé.

Jak Seznam, tak Google jsou nyní každopádně poměrně aktivní v reklamě. Google se u nás do velké kampaně poprvé opřel ke konci minulého roku, kdy inzeroval prostřednictvím televizních spotů, billboardů či nálepek v pražském metru. Náklady se podle deníku E15 měly blížit 100 milionům korun. Seznam zahájí novou komunikační kampaň právě tento týden a je příznačné, že svůj ústřední slogan mění z původního „Najdu tam, co neznám“ na „Najdu tam, co hledám“. Také tato kampaň se opře o televizní spoty.