Tlačítko Like slaví první narozeniny

Během prvního týdne od představení tlačítka s nápisem Like, kvůli němuž dnes čeština zoufale volá po nějakém únosném ekvivalentu, jenž by nahradil výrazy jako „lajkování“ nebo „olajkovat“, tuto funkci zavedlo 50 tisíc webů napříč internetem. Během prvního měsíce jich už bylo 100 tisíc a dnes tento počet dál roste tempem 10 tisíc webů za den. Zatím poslední číslo mluví o počtu 2,5 milionu stránek za první rok existence.

Jakkoli je malé modré tlačítko s několika písmeny jednoduché a přímočaré, vývoj kolem něj přináší stále něco nového. Během posledního roku jsme psali o tom, jak ho Coca-Cola přivedla do skutečného světa, jak se objevila jeho speciální verze pro reklamy, jak Like pronikl do světa augmentované reality, o jeho zajímavé alternativě, která převádí kliknutí rovnou na peníze, o integraci do vyhledávání Bingu, o integraci do vyhledávání Googlu, psali jsme o boji o světový rekord za počet Like a nakonec i o tom, jak to Google nevydržel a rozhodl se uspět s vlastní obdobou.

Na jeden rok je to slušný výkon. Nemluvě o tom, jak rychle se vystavení zdviženého palce prakticky jakémukoli obsahu na internetu pro uživatele stalo něčím naprosto přirozeným, srozumitelným a nesmírně oblíbeným.

Dnes Like obsahuje 80 procent ze 100 největších amerických webů a podle ComScore také 18 z 25 největších retailových stránek. A také deset z deseti největších sportovních webů, devět z deseti největších zpravodajských webů, devět z deseti největších zábavních webů… a tak dále, však to kolem sebe vidíte sami každý den.

Podle Austina Haugena, produktového manažera tlačítka Like (ano, tahle funkce opravdu existuje a to asi říká vše) se v následujícím roce chce Facebook zaměřit na experimenty s designem tlačítek a odkazů, které generují. Cílem je pochopitelně najít recept na maximální počet generovaných kliknutí a návštěvnosti.

Via IF