Studie: Timeline srazila návštěvnost záložek na půlku

Návštěvnost záložek se podle studie začala snižovat již v době, kdy stránky měly možnost se k používání profilů s Timeline přihlásit dobrovolně, tedy na konci února. Zpočátku klesla jen o zhruba 20 procent, čím více se ale blížil termín povinného přepnutí na Timeline na konci března, tím víc také klesala aktivita v tabech. Po převedení všech stránek na novou podobu se aktivita v záložkách ustálila mezi 50 a 60 procenty původních hodnot. Výkyvy v následujícím grafu značí vyšší víkendovou aktivitu uživatelů:

Míra aktivity v tabech před a po zavedení timeline

Výzkumníci přičítají celkově nižší aktivitu dvěma změnám, ke kterým Facebook přistoupil v rámci přechodu na Timeline. Tou první je, že stránky již nemohou přesměrovat uživatele, kteří nejsou fanoušky, na vybraný přizpůsobený landing tab. Protože tito uživatelé tvořili značnou část návštěvnosti záložek, výrazně to aktivitu snížilo. Druhým důvodem potom je, že odkazy na záložky jsou v Timeline mnohem méně nápadné, a pokud je uživatelé vysloveně nehledají, pravděpodobně si jich vůbec nevšimnou. Podle zjištění PageLever dokonce řada uživatelů vůbec netuší, že stále existují.

Ať už jsou důvody jakékoliv, jisté je, že zlaté dny záložek jsou prozatím sečteny a engagement, který stránkám zprostředkovávaly, budou marketéři muset získat jinak.

Via Mashable