Studie: Geolokačně cílené nabídky využije i každý čtvrtý

Americká telekomunikační společnost AT&T uskutečnila tento průzkum ve spolupráci s mobilní marketingovou platformou Placecast. Uživatelům nabídli možnost odebírat takzvané ShopAlerts, neboli různé slevové nabídky, vouchery a další podobné zprávy lákající k nákupu.

Společnost AT&T vytvořila pomyslný geolokační rádius (např. půl míle) kolem každého zapojeného kamenného obchodu či služby. Zprávy pak byly rozesílány jen vybraným lidem, kteří tuto hranici s mobilem v kapse překročili. Akční nabídky zprostředkovávalo celkem osm marketérů s odlišným zaměřením, od krmiv pro zvířata po mobilní služby. Výzkumníci se zároveň snažili postupně zajistit, aby lidé dostávali nabídky odpovídající jejich zájmům.

Případová studie probíhala od začátku dubna do začátku června letošního roku. Počet zpráv byl omezený na maximálně tři týdně s odstupem alespoň dvou dnů a pokaždé musely být od jiného obchodníka. Zjištěné výsledky jsou pro toto odvětví byznysu velmi optimistické.

V tabulce vidíte zpracovaná data, která si z výsledků výzkumu vytáhla společnost Draftfcb. Údaje se týkají všech uživatelů, kteří se přihlásili k odběru nabídek od čtyř marketérů, které má právě Draftfcb pod svými křídly. Jde o Kmart, SC Johnson, Del Monte Pet Brands a MilkPEP.

Co tedy výzkum ukázal?

  • Adresáti otevřeli 96 ze 100 rozeslaných nabídek.
  • Více než polovina z nich si alespoň jednou vyžádala více informací k obdržené nabídce.
  • Každý šestý člověk některou z akcí skutečně využil.
  • U některých nabídek dosahovala konverze i 22-25 procent.
  • Celých 78 procent účastníků vypovědělo, že geolokačně zacílené nabídky jsou užitečnější než nezacílené.

Via eMarketer