Studie Gemius o trendech v online nakupování

Společnost Gemius studii realizovala v partnerství s Centrum Holdings a Seznam.cz a její kompletní název zní E-commerce 2009: Trendy a názory – výzkum mezi českými uživateli internetu. Prezentuje především informace o frekvenci nakupování na internetu, postoj a zvyklosti při nakupování v internetových obchodech a na internetových aukcích a žebříček nejpopulárnějších stránek internetových obchodů a aukcí v ČR.

Průzkum dokazuje, že nakupování po internetu má mezi českými uživateli internetu rostoucí trend a více než polovina z nich ráda nakupuje. Studie se zaměřila například na hlavní faktory, které motivují české uživatele internetu k nakupování online (ušetřit čas a peníze, nakoupit pokud možno v co nejkratším čase výrobky té nejvyšší kvality) nebo množství peněz, které jsou uživatelé internetu ochotní utratit za nákup online.

Studie E-commerce 2009 představuje také například nejčastější kategorie výrobků vyhledávané na internetu (od roku 2008 jsou to stále elektronické a domácí spotřebiče, cestovní služby a mobilní telefony s příslušenstvím), metody vyhledávání zboží přes internet, žebříček nejnavštěvovanějších internetových obchodů v ČR:Alza.cz (uvedlo 15% respondentů), Vltava.cz (6%), Kasa.cz (5%), CzechComputer.cz (5%), či ranking internetových aukcí: Aukro.cz (63%), eBay (15%).

V případě zájmu se podívejte zdarma na zkrácenou verzi studie.

Via TZ