Studie: Facebook prodává levněji reklamu, která vede zpět na Facebook

Studie TBG za čtvrté čtvrtletí vycházela z dat získaných z činnosti pro 266 klientů v 205 různých zemích světa s celkovým počtem impresí na úrovni 266 miliard. Cena za proklik zprůměrovaná z pěti největších trhů (USA, Velká Británie, Německo, Francie, Kanada) se za toto období zvýšila pouze o 1 procento, mezi těmito trhy byly ale významné rozdíly. Pro Spojené státy cena vzrostla o 10 procent, pro Velkou Británii, kde jsou reklamy na Facebooku dlouhodobě nejdražší, o 11 procent klesla. Klesala i ve Francii, naopak v Německu a Kanadě se zdražovalo.

Vývoj cen prokliků na největších trzích

Facebook i přes menší zdražování na reklamě vydělává o hodně víc než dřív, zvýšila se totiž cena za tisíc zobrazení. Oproti prvnímu čtvrtletí minulého roku byla za poslední čtvrté čtvrtletí vyšší o 23 procent. Na tom se podílelo hlavně zvyšování proklikovosti, která se za stejné období (od prvního do čtvrtého čtvrtletí) zvýšila o 18 procent.

Vůbec nejzajímavější poznatek studie ale spočívá v tom, že reklama vedoucí na jinou stránku na Facebooku vyjde zadavatele v průměru o 45 procent levněji. Tento poměr se přitom během minulého roku postupně zvyšoval, stejná studie TBG za druhé čtvrtletí 2011 mluvila o ceně nižší jen o 29 procent. Levnější reklamy se týkají odkazování především na Facebook Pages, události a aplikace.

Via TBG Digital