Stránkám s mnoha reklamami sníží Google vyhledávací pozici

Nový algoritmus nazvaný „page layout algorithm“ bude zkoumat vzhled té části stránky, která se uživatelům po načtení zobrazuje na monitoru (tzv. above the fold), zda neobsahuje buď příliš mnoho reklamy, nebo příliš málo obsahu. U stránek, u kterých zjistí jedno nebo obě zkoumaná pochybení, sníží PageRank a tím i jejich umístění ve vyhledávání. Změna přichází na základě stížností uživatelů na ty stránky, na nichž pro reklamu bylo obtížné najít požadovaný obsah.

Podle Googlu nový algoritmus ovlivní pouze asi procento skutečně provedených vyhledávání. Pro vlastníky stránek, kteří by chtěli svoje weby přizpůsobit změnám a odebrat reklamu ve prospěch obsahu, má nepříliš dobrou zprávu. Od případné změny totiž může trvat i několik týdnů, než se projeví na zvýšení PageRanku a lepším umístění ve vyhledávání.

Via Google