Starší na Facebooku více klikají, ale méně lajkují

Dle studie z dílny SocialCode, analyzující více než 4 miliony záznamů od více než 50 klientů, zacházejí uživatelé nad 50 let s reklamou na Facebooku výrazně jinak než mladší demografické skupiny. Uživatelé nad 50 oproti nejmladší zkoumané skupině 18-29 měli o 28,2 procent vyšší proklikovost u reklamy, na druhou stranu jí v o 9 procent méně případech dali Like. Oproti ostatním věkovým skupinám byl rozdíl menší, ale stále ještě výrazný – o 22,6 procenta vyšší proklikovost a o 8,4 procenta nižší počet Likes.

Pokud jde o rozdíly mezi pohlavími, ženy častěji klikaly, o 11 procent víc, muži zase o 2,2 procenta častěji dali Like. U žen je větší rozdíl mezi věkovými skupinami. Ženy nad 50 klikaly na reklamy o 31,2 procenta více než ženy do 29 let, u mužů činil nárůst jen 16,2 procenta. Starší muži zase měli výraznější rozdíl v používání tlačítka Like, když se jim reklama líbila v o 11,7 procenta méně případech. U žen tento rozdíl činil jen 7,2 procenta.

TLDR: Mladší a muži reklamy více lajkují, starší a ženy na ně více klikají. Ženy s postupujícícm věkem výrazně více klikají, muži s postupujícícm věkem výrazně méně lajkují.

Via MW