Soukromé zprávy zablokovala pětina stránek s Timeline

Společnost New Media Strategies se rozhodla v tomto směru prozkoumat sto největších značek, které už přešly na nový design facebookových stránek. Ukázalo se, že celých 21 procent z nich přijímání soukromých zpráv od svých fanoušků nepovolilo. Na základě svých zjištění pak analytici společnosti vytvořili i graf, kde se dozvídáme, která odvětví podnikání se svými fanoušky nechtějí touto cestou komunikovat a naopak.

Ukazuje se, že největší zájem o soukromé zprávy od svých fanoušků mají restaurační řetězce a módní návrháři, naopak nejméně jsou tomuto typu komunikace nakloněni výrobci aut, maloobchody a poskytovatelé telekomunikačních či kabelových služeb.

Jak analytici podotýkají, firmy mohou díky svému negativnímu přístupu vůči soukromým zprávám ztratit kontakt s některými fanoušky. Přitom se ukazuje, že přístupné společnosti fanoušci svými zprávami nijak nebombardují. Zde jsou shrnuta další zjištění bližšího průzkumu deseti největších značek, které tuto funkcionalitu zpřístupnily:

  • V přepočtu na každých 100 tisíc fanoušků dostávají značky v průměru 2,2 zprávy za den.
  • Televizním pořadům chodí nejvíce zpráv vždy den po uveřejnění poslední epizody.
  • Podprůměrné množství zpráv posílají uživatelé maloobchodníkům. Zprávy ale většinou vyžadují nějakou akci nebo specifikaci detailů konkrétního produktu.

Autoři průzkumu doporučují značkám tuto funkcionalitu zpřístupnit, nejprve je ale vhodné proškolit člověka nebo celý tým, který bude na dotazy fanoušků kvalifikovaně odpovídat.

Via AF