Sociální marketing stále využívá málo obchodníků

Průzkum se zaměřil jak na internetové obchodníky (e-tailers), tak na jejich neinternetové kolegy (retailers). Jak se ukázalo, jenom 56 procent internetových obchodníků využívalo možností sociálního marketingu. Mezi těmi byly především sdílení se sociální sítí (SWYN – share with your network) a sdílení s přáteli (FTAF – forward to a friend). Zatímco SWYN využívalo pouze 26 procent obchodníků, u FTAF to bylo 44 procent. Asi 14 procent obchodníků tedy využívalo obou možností.

‚Community Links‘, neboli odkazy na sociální profily, Twitter stream a další sociální kanály využívalo v některé formě 75 procent všech obchodníků. Co je na studii nejvíce zarážející je fakt, že všechny výše zmíněné marketingové možnosti jsou pro obchodníky v podstatě zdarma. Nechávají tak nevyužité poměrně mocné marketingové nástroje, které by náklady na kampaň zvýšily jen minimálně, ale měly by šanci podstatně ovlivnit její dosah.

Via BR