S novou reklamou doženou online prodejci své zákazníky i na Facebooku

Facebook Exchange je prozatím ve fázi testování, brzy by se ale měl dočkat širšího spuštění. Prozatím se budou reklamy nového typu týkat pouze webové verze sociální sítě. Jejich podstatou bude mimo jiné to, aby pomocí metody tzv. re-targetingu mohli zadavatelé napříč internetem oslovovat ty uživatele, kteří byli velmi blízko k nákupu, ale nakonec jej neprovedli. V úvahu samozřejmě přichází i jiná využití.

Jak to bude fungovat? Facebook prozatím spolupracuje s osmi poskytovateli tzv. DSP služeb (demand-side platform – umožňují ovládat reklamy na několika platformách z jednoho místa), jejichž prostřednictvím bude probíhat spolupráce se zadavateli. Pokud uživatel navštíví stránku, která s některým z těchto DSP poskytovatelů spolupracuje, a dostane se velmi blízko ke konverzi, kterou ale neuskuteční, DSP mu do prohlížeče vloží cookie, která tuto aktivitu zaznamená, a Facebooku odešle číslo, pomocí nějž sociální síť identifikuje příští návštěvu tohoto uživatele na své doméně.

Ve chvíli, kdy se uživatel objeví na Facebooku, budou DSP moci v reálném čase bidovat na reklamu přes Facebook Exchange. Ten, který bude mít nejvyšší nabídku, zobrazí uživateli svou reklamu založenou na dříve vložených cookies. Uživatel bude moci reklamu zavřít, v takovém případě dostane také možnost do budoucna vypnout všechny Facebook Exchange reklamy od tohoto DSP poskytovatele (ne ovšem od ostatních).

Co tyto reklamy mění? Především Facebooku umožní při cílení reklam mnohem lépe odhadnout aktuální úmysl uživatelů, který je velmi důležitý pro relevanci sdělení zaměřených na přímý prodej. Tento úmysl dříve sociální síť odhalit nedokázala, cílení reklamy bylo možné pouze podle charakteristik demografických, geografických a podle zájmů uživatele. Díky Facebook Exchange by Facebook mohl ve směru přímého prodeje snížit náskok, který vůči jeho platformě mají v oblasti přímého prodeje jiné služby, například vyhledávače, jejichž schopnost odhalit úmysly uživatele je v současnosti nepoměrně vyšší.

Via TC