Růst online reklamy letos rekordní, další roky se zpomalí

Dvouciferný růst by měl vydržet až do roku 2014. Zatímco letos se očekává, že zadavatelé a inzerenti do online reklamy investují 26 miliard dolarů, v roce 2015 by to měl být skoro dvojnásobek, 49,5 miliardy. Na tomto růstu se má nejvíc podílet vyhledávání a display reklama, z té hlavně bannery a video.

Odhad vývoje trhu online reklamy v USA do roku 2015

Procentuálně čeká největší růst videoreklamu, ta totiž má schopnost spotřebitele nejvíce zaujmout. V absolutních číslech bude nejvíce růst vyhledávání. Z celkového růstu nejvíc profitují Facebook, Microsoft a Google, společnosti, které kromě členství v pomyslném TOP 5 největších amerických prodejců online reklamního prostoru mají na svém kontě také růst výrazně převyšující (v případě Facebooku několikanásobně) celostátní průměr. Yahoo a AOL se sice stále v top 5 drží, dlouhodobě ale svůj podíl na trhu ztrácejí.

Podíl top 5 společností na růstu online reklamy

Via eM