Reklama na Facebooku dál zdražuje, proklikovost klesá

Uváděné statistiky, tedy zvýšení CPC o 23 procent a CPM o 15 procent, jsou ze vzájemného srovnání dat, která TBG Digital získala za poslední čtvrtletí 2011 a v prvním čtvrtletí 2012. Pokud bychom se dívali ještě dále do minulosti, byly by rozdíly ještě výraznější. Meziročně se CPM reklam na Facebooku ve Spojených státech, Kanadě, Francii, Německu a Velké Británii zvýšilo v průměru o 41 procent, CPC pak za stejné období rostlo o 34 procent.

Studie ale nenašla jen pozitiva (z pohledu Facebooku). Ačkoliv totiž cena reklamy šla nahoru, proklikovost se snižovala. V meziročním srovnání byla nižší o 8 procent v USA a o 6 procent v průměru pěti výše zmíněných vyhodnocovaných trhů. To je v praxi způsobeno zvýšením počtu reklam, které uživatelé vidí. Zatímco dříve se na jedné stránce zobrazovaly reklamy maximálně čtyři, dnes jich není výjimkou až sedm, což snižuje pozornost, již se dostane jednotlivé z nich.

Posledním zjištěním, které stojí za zmínku, je zvýšení proklikovosti reklam v social-reader aplikacích na Facebooku,  jakými jsou například The Guardian a Yahoo News, od posledního loňského čtvrtletí v průměru o 194 procent. To mimo jiné dokazuje, že tyto aplikace mají řadu svých uživatelů a do budoucna mohou snadno fungovat podobně, jak jsme již roky zvyklí u sociálních her.

Via TC