Přes Facebook už se prodávají filmy i kečup

Warner Bros. jako první hollywoodské studio nabízí přímo na Facebooku promítání Temného rytíře z dílny Christophera Nolana. Stojí 30 kreditů, tedy ekvivalent tří dolarů, a film je přístupný 48 hodin od pořízení. Samozřejmostí jsou nativní funkce Facebooku, takže film lze komentovat i lajkovat. Film je vzhledem k autorským právům prozatím v rámci pokusu dostupný jen v USA. Svou polívčičku, nebo lépe řečeno kečup, si podobně přihřál i výrobce potravin Heinz. Přes jeho facebookovou stránku si fanoušci mohli koupit limitovanou sérii speciálního kečupu.

Je facebooková e-komerce další „velká věc“?

Otázkou zůstává, zda se podobné pokusy uchytnou ve velkém. Pokud jde o video, měl s placeným přístupem k němu problém i takový velikán jako YouTube, a přestože Facebook se dostal ve sledování videa mezi absolutní špičku, je otázka, zda se mu podaří dosáhnout lepšího výsledku.

Pokud jde o prodej běžného zboží, statistiky ukazují, že Facebook má na prodeje e-shopů pozitivní vliv. Velká část návštěvníků přichází právě odsud, navíc uživatelé největší sociální sítě častěji poskytnou tak vytoužené konverze. Momentálně asi největší překážkou je, že Facebook Credits nemohou sloužit k prodeji běžného zboží, omezují se pouze na to virtuální. Jak ale napovídají výše zmíněné vlaštovky, pravděpodobně není daleko doba, kdy se to změní, a možná si i zanedlouho zvykneme nakupovat přímo na Facebooku.

Při prodeji běžného zboží by nicméně marže Facebooku za kredity musela být mnohem nižší, než současných 30 procent. To je podíl snesitelný u virtuálních produktů, jejichž nákladová složka ovšem funguje zcela jinak.